Bankafschrift

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ml002
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 feb, 2018 4:12 pm

Bankafschrift

Bericht door ml002 »

Goedendag,

Tegenwoordig moet je een behoorlijk aantal documenten aanleveren voor de aanvraag van een hypotheek. Uiteraard niet erg, maar een bankafachrift van een maand vind ik wel veel gevraagd.

Beoordeelt een bank ook prive uitgaves? Uiteindelijk gaat het toch om het inkomen? Ik heb bijvoorbeeld redelijk veel kleine bedragen overgemaakt naar een vriend voor de aanschaf van cryptocoins (ongeveer 280 euro). Dit moet toch geen probleem opleveren? Tevens is het toch geen probleem dat die desbetreffende maand iets meer geld uitgaat dan er binnenkomt (door priveuitgaves)?

Wellicht kunnen jullie hier geen antwoord op geven maar het baart mij wel zorgen. Ik heb verder geen BKR registratie..
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Bankafschrift

Bericht door SimpleMind »

Door een bankafschift van een volledige maand kan de bank wat meer zekerheid krijgen over mogelijke uitgaven, andere leningen, inkomen e.d.
Als jij een lening hebt waarop je maandelijks aflost is dat waarschijnlijk zichtbaar op het afschrift... ook moet je salaris overeenkomen met de opgave.
Een maand iets meer uitgeven dan er binnenkomt hoeft geen probleem te zijn, speculeren met cryptocoins ook niet.
Maar als de omschrijvingen niet helder zijn kan dat natuurlijk wel vragen oproepen.
ml002
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 feb, 2018 4:12 pm

Re: Bankafschrift

Bericht door ml002 »

Ik maak regelmatig geld over zonder omschrijving... dan ga ik sowieso vragen krijgen ben ik bang. Ook al heb ik geen raar leven verder. Omschrijving zegt namelijk ook weinig, kan wel heel andere betekenis hebben.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Bankafschrift

Bericht door rambagts »

Denk hierbij vooral ook aan maandelijkse betalingen of automatische incasso's w.o aflossingen op (studie) schulden van DUO, alimentatie, belastingen, die je misschien vergeten was op te geven.
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Bankafschrift

Bericht door webka »

Bijna geen enkele bank vraagt hierom.
Wanneer er om wordt gevraagd (Lloyds bijvoorbeeld) betreft het de contole van de bijschrijving van het netto salaris. Dit moet matchen met de salarisstrook van de betreffende maand.
Alle niet relevante betalingen mag je wegstrepen, indien je dat wenst. Nooit problemen mee gehad.
Plaats reactie