Makelaar staat aan kant ex

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Marco1908
Berichten: 1
Lid geworden op: do 01 feb, 2018 1:34 pm

Makelaar staat aan kant ex

Bericht door Marco1908 »

De makelaar staat aan de kant van mijn ex. Ik wil de overeenkomst ontbinden met hun want ze werken niet goed mee. Als ik iets voorstel dan is t nee stelt mijn ex hetzelfde voor dan is het ja, ik ben dus zeer ontevreden over deze makelaar. Ik heb ze een aangetekende brief gestuurd want ik wil niet verder met dot kantoor. Nu krijg ik een brief terug maanden later dan het niet kan. Ik heb contact gezocht met de hypotheek makelaar jerry kleijssen en hij zegt dat ik in mijn recht sta en dus de overeenkomst mag ontbinden zonder akkoord van mijn ex. De makelaar zegt nee kan niet. Ik vind dit heel raar. Tos toch geen lening die ik heb afgesloten??? Wat kan ik doen.
Laatst gewijzigd door Marco1908 op ma 19 mar, 2018 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: Ex wil overwaarde kan dit?

Bericht door rambagts »

Lastig.
Ik leid uit uw bericht af dat u bent blijven wonen in het huis en dat uw ex elders woonruimte heeft betrokken (en betaald neem ik maar even aan).
Uw ex zou kunnen stellen dat u dus voordeel hebt gehad. Zonder verdere cijfers is uw vraag dus niet goed te beantwoorden.

Als het huis leeg zou hebben gestaan had u beide de hypotheekkosten moeten betalen en dan zou u de overwaarde kunnen verekenen met zijn aandeel in de niet door hem betaalde kosten.

U kunt maar beter juridisch advies vragen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... f-conflict
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Ex wil overwaarde kan dit?

Bericht door webka »

Het is in ieder geval niet zo dat uw ex geen recht heeft op de overwaarde omdat u alles heeft betaald. Die redenering gaat niet op.
In basis heeft zij recht op de helft van de overwaarde (indien beide voor de helft eigenaar) die er geldt op het moment van verdeling (dus bijvoorbeeld nu).
Wel zou/kan je rekening kunnen houden met bepaalde aflossingen die u heeft gedaan. En dat is dus niet de rente die betaald is.. die blijft buiten beschouwing.
U betaalt rente, zij betaalt huur als het ware. Beiden heeft u dus woonlasten gehad.

Fiscaal ligt het uiteraard aanzienlijk gecompliceerder, en is het noodzakelijk dat u advies in wint. Zo heeft u bijvoorbeeld al een jaar of 10 geen recht meer op hypotheekrenteafrek over de helft van de woning...
En zal de hypotheek nu moeten worden omgezet naar, kort door de bocht, 50% annuitair.
Plaats reactie