Werkgeversverklaring tijdens aanvraag

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

gb1974
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 jan, 2018 10:18 pm

Werkgeversverklaring tijdens aanvraag

Bericht door gb1974 »

Als ik een werkgeversverklaring aanvraag dan is deze normaal 3 maanden geldig.
Ik heb nu een nieuwbouwwoning gekocht, waar de grond pas in mei/juni 2018 waarschijnlijk overgedragen wordt.
Mijn geldigheid van een hypotheekofferte moet dus zo ongeveer 6 maand zijn denk ik.
Ik krijg van de aannemer bericht als 70% verkocht is en de bouwvergunningen verleend zijn. De overdacht van de grond zal dan binnen 6 - 8 weken plaats vinden. Ik moet na deze aankondiging de financiering dus binnen dit tijdsbestek rond hebben.

Wat is verstandiger om te doen? Nu direct een hypotheekofferte aanvragen en pas paar weken voor verstrijken van de 6 maanden tekenen of moet je deze direct tekenen? Zit beetje te kijken wat de rente gaat doen.
Zou nog even kunnen wachten om evt. een kortere geldigheidsduur te hebben, maar de rente kan wel stijgen natuurlijk in die tijd.
En moet de werkgeversverklaring alleen geldig zijn wanneer je de offerte aan vraagt en krijgt of ook nog bij het passeren van de akte bij de Notaris?
Als dat zo is dan moet je later nog een keer een werkgeversverklaring vragen bij je werkgever.
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Werkgeversverklaring tijdens aanvraag

Bericht door Jean henri »

Bij de meeste geldverstrekkers is de regel dat op de datum van het definitief beoordelen van de aanbieding de werkgeversverklaring geldig moet zijn. Ga er voor het gemak van uit dat dit tussen de 2 weken en 6 weken na aanvraag zal plaatsvinden, omdat het hele dossier dan compleet moet zijn (ook bv. de omgevingsvergunning van de nieuwbouw).
Plaats reactie