Hypotheek + levensverzerking uitdaging

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Zlatan112
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 dec, 2017 3:33 pm

Hypotheek + levensverzerking uitdaging

Bericht door Zlatan112 »

Hallo alle lezers,

Ik en mijn partner zitten met een grote uitdaging.
Mijn partner heeft geen inkomsten en ik kom uit op 38.000 per jaar, zodat jullie de sitatie weten.

k ben inwonend, mijn ouders hebben een hypotheek van Ôé¼151.000 (Maatwerkhypotheek Ôé¼100.000 en Aflossingsvrije hypotheek Ôé¼51.875.)
Zij willen volgend jaar emigreren en ik wil graag de woning van hun kopen.
Er is een levensverzekering afgesloten bij de NN en de waarde is op dit moment Ôé¼22.210.

Zij willen de opgebouwde levensverzerkering in de hypotheek stoppen en mij het huis verkopen voor Ôé¼129.665.
Om mijn financieel een verlichting te geven voor in de toekomst.

Mijn uitdaging:
Ik heb een Persoonlijke lening bij de ING met een schuld van Ôé¼19.000,-
Hierdoor kan ik de gewenste hypotheek bij lange na niet krijgen.

Mijn wens en dat van mijn vriendin is dat we hier blijven wonen.
Is er een mogelijkheid dat mijn ouders het huis verkopen voor Ôé¼151.875, en de opgebouwde levensverzerking aan mijn schenken om mijn lening af te lossen.
Op dat moment kan ik wel Ôé¼151.875 lenen.

Welke mogelijkheden zijn hierin?
Wat kunnen wij het beste doen.

bedankt alvast voor de adviezen
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Hypotheek + levensverzerking uitdaging

Bericht door webka »

Met een beetje creativiteit moet hier wel een oplossing voor te vezinnen zijn, maar niet door jou die verzekering te schenken.
Meest makkelijke oplossing: Hebben je ouder op dit moment 19.000 aan spaargeld, of zouden ze 19.000 extern kunnen lenen? Zo ja, dan is de oplossing administratief gezien het meest eenvoudig. Zij schenken je die 19.000. Daarmee los je de lening af. Vervolgens koop je het huis voor 151k. Na verkoop valt de verzekering vrij aan je ouders waarmee zij hun spaargeld weer aanvullen of de lening aflossen.
Zlatan112
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 dec, 2017 3:33 pm

Re: Hypotheek + levensverzerking uitdaging

Bericht door Zlatan112 »

Daarin kan ik me helemaal vinden Webka wat jij aangeeft.
Aan die 19k zal ik moet komen, niet via mijn ouders helaas. dit hebben het geld al aan andere zaken weg gegeven :).
zal de bank niet vragen gaan stellen, tijdens de hypotheek procedure, waarom de lening nu in eens ingelost kon worden?

Ik heb geen idee hoe zo een schenking werkt.
Plaats reactie