HYPOTHEEK VAKANTIEWONING

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

spakler
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 dec, 2017 3:49 pm

HYPOTHEEK VAKANTIEWONING

Bericht door spakler »

Ik ben sinds 22 mei officieel gescheiden van mijn partner. We waren in gemeenschap van goederen getrouwd. Ik heb samen met mijn broer een vakantiewoning (WOZ 244.000) vrij van hypotheek. Onze gemeenschappelijke woning is per 1 mei verkocht. Mijn ex heeft nu recht op 1/4 e deel van de waarde van de vakantiewoning, zijnde 61.000. In ons convenant is rekening gehouden dat ik hiervoor een hypothecair krediet kan afsluiten op het vakantiehuis. Mijn annuitaire last zou dan ronde 500 per maand liggen. NU ben ik bij meerdere banken geweest maar een hypothecair krediet zat er niet in. Rabobank zegt dat ik daar geen rekening heb en dan niets voor me kunnen doen . Abn Amro zegt dat ze geen hypotheken meer verstrekken op vakantiewoningen . ING kan me alleen helpen als ik minimaal 75.000 leen, heb 61.000 nodig en willen niet meer verstrekken dan financieringsbehoefte. Nu heb ik een persoonlijke lening van 30.000 afgesloten met 6,6% rente en een maandlast van 500. De rest kan ik mijn ex dan in termijnen gaan betalen. Ik ben dus naarstig op zoek naar een voordelige lening/ hypothecair krediet. Eventueel wil mijn broer mee-tekenen als mijn inkomen niet voldoende is. Iemand een idee??
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: HYPOTHEEK VAKANTIEWONING

Bericht door M_1 »

Als je een broer hebt die 'wil meetekenen', heeft hij dan misschien ook spaargeld om te lenen? Dan kun je het op die manier oplossen. Bij een zo relatief laag bedrag zijn de kosten (afsluitkosten, notaris, taxatie etc.) relatief erg hoog. Het is dan vaak niet zo'n heel gek idee om een 'gewone' lening te nemen in plaats van een 'echte' hypotheek.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: HYPOTHEEK VAKANTIEWONING

Bericht door Cnorretje »

BLG Hypotheken kent de Recreatie Hypotheek. Informeer daar eens.
Plaats reactie