aflosboete ING

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

lions1970
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 nov, 2017 7:54 pm

aflosboete ING

Bericht door lions1970 »

ING hanteert een aflos boete van 3% over de hoofdsom bij verkoop van de woning. Ook als de rente vast periode binnen 1 jaar vervalt wordt deze boete ook toegepast, in mijn geval ben ik hier niet op gewezen in verkoop gesprek, omdat ik deze direct bij ING kon afsluiten. In mijn ogen een woeker tarief dat andere hypotheek aanbieders niet in rekening brengen.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: aflosboete ING

Bericht door M_1 »

De boete is gemaximeerd op 3% van de hypotheek. Dat is wat anders dan dat de boete altijd 3% zou zijn. Wel is het zo dat de rente waarmee in jouw geval wordt vergeleken (de rente voor een jaar rentevast) zo veel lager zal zijn dan je huidige hypotheekrente, dat de boete inderdaad relatief hoog zal zijn.

Dat je voor een van de twee opties van de voordeelrente hebt gekozen, is een keuze die je toen hebt gemaakt. Ook als je daar niet expliciet door de adviseur op bent gewezen, of dat het je toen niet opviel, zal het bij het doornemen van de hypotheekpapieren langs gekomen zijn. Dat je daar niet op hebt gelet en blijkbaar blind voor de hypotheekpapieren hebt getekend is jammer, maar niet echt de schuld van ING, lijkt me.
Plaats reactie