Bankspaar hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

peterw
Berichten: 25
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 10:51 pm

Bankspaar hypotheek

Bericht door peterw »

Onze nieuwe hypotheek is inmiddels in aanvraag (nemen de oude voorwaarden mee, aflossingsvrij), echter een vraag over onze huidige hypotheek.
Het ziet er naar uit dat we ons huis met een (flinke) overwaarde kunnen verkopen.

Op dit moment hebben we een Rabobank Opbouw spaarhypotheek (2010).

Bij verkoop van ons huidige huis wordt de opbrengst en overwaarde gebruikt om de lening af te lossen en restant blijft gewoon op de rekening staan neem ik aan?
Of zie ik iets over het hoofd?

Gr.
Peter
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Bankspaar hypotheek

Bericht door SimpleMind »

Je vraag is een beetje vaag maar zoals je het nu beschrijft zie je denk ik inderdaad iets over het hoofd: De Bijleenregeling.
Blijkbaar blijven jullie bij de Rabobank en gebruiken jullie geen onafhankelijke adviseur. Normaal gesproken zouden deze vragen uitgebreid aan bod komen tijdens een goed adviestraject.... Ik zou de vraag daarom toch nog eens bij je adviseur voorleggen....
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Bankspaar hypotheek

Bericht door Rense »

Daarnaast nog even, de wellicht overbodige, opmerking dat het overgangsrecht los staat van de geldverstrekker.

Je hoeft dus niet bij de Rabobank te blijven om hiervan te profiteren. Andere aanbieders zijn, met name in de langer rentes (> 10 jaar), vaak aantrekkelijker.

Misschien goed om ook eens bij een onafhankelijk adviseur langs te gaan.
SimpleMind
Berichten: 1429
Lid geworden op: ma 14 feb, 2011 1:13 pm

Re: Bankspaar hypotheek

Bericht door SimpleMind »

@Rense: mijn eerste gedachte ook. Ik las echter nog een keer en zag "Onze nieuwe hypotheek is inmiddels in aanvraag....." .
Waarschijnlijk is er al een handtekening gezet voor advies....
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om een onafhankelijke adviseur te bezoeken... wellicht valt er nog wat terug te verdienen.... er lijkt nog geen offerte getekend...
peterw
Berichten: 25
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 10:51 pm

Re: Bankspaar hypotheek

Bericht door peterw »

Bedankt voor alle reacties.

E.e.a. is inmiddels in werking gezet via de onafhankelijk adviseur. Rabobank hanteert extreme rentes in vergelijking tot bijvoorbeeld ABN.

Dank voor jullie hulp zover!
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Bankspaar hypotheek

Bericht door Rense »

En ABN hanteert extreme rentes ten opzichte van andere aanbieders.
peterw
Berichten: 25
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 10:51 pm

Re: Bankspaar hypotheek

Bericht door peterw »

Ha Rense,

Wij gaan voor nieuwbouw, momenteel zijn ze hiermee erg voordelig
Plaats reactie