Starters vraag Hypotheek loondienst en zzp

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

D&D
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 aug, 2017 2:18 pm

Starters vraag Hypotheek loondienst en zzp

Bericht door D&D »

Hallo!

Ik heb een vraag, Mijn vriendin en ik willen volgend jaar een woning kopen. We huren nu een woning via de woningbouw al meer dan 2 jaar.
Ikzelf ben vorig jaar afgestudeerd en heb nu een junior positie en verdien nu ongeveer 35k, ik heb geen vast contract maar een intentieverklaring.
Mijn vriendin werkt sinds 2015 voor haarzelf als zzp'er en werkt voor 24 uur in loondienst met een vast contract en verdient ongeveer 15K.
De prognose is dat zij ongeveer 6000 euro netto winst maakt over 2017 met haar eigen bedrijf.

Wat is mogelijk? Kan mijn vriendin het geld wat ze verdient met haar eigen ondernemen gebruiken voor een hypotheek?

Ik ben mij nu al aan het oriënteren, zodat ik een beetje weet waar we ongeveer aan toe zijn.

Ik heb wel eens gehoord van dat ouders garant moeten staan om iets hogere hypotheek te krijgen, hoe zit dat?

Je ziet tal van hypotheek verstrekkers die van die digitale bereken programma's hebben op hun site, maar ik vind dat deze nogal verschillen van elkaar.
Zijn deze berekeningen reëel? Of zal in de werkelijkheid de maximale hypotheek anders zijn?

Ik hoor graag van jullie!