Vraag over KEW en overgesloten hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Lilas
Berichten: 6
Lid geworden op: do 09 feb, 2017 7:44 pm

Vraag over KEW en overgesloten hypotheek

Bericht door Lilas »

Beste forum leden,

Wij hebben hulp nodig met het volgende:

Eind 2016 hebben we onze 100% aflossingsvrije beleggingshypotheek omgezet naar een annuïteitenhypotheek.

Aan de oude hypotheek zat ook een KEW vast.

Volgens de hypotheekadviseur kon de poliswaarde gebruikt worden om ons huis mee te verbouwen.
Zoals jullie weten (maar wij tot voor dinsdag niet) is dat niet het geval.

De hypotheekakte hebben we 30/12/2016 bij de notaris laten passeren.

We zijn er nu achtergekomen dat de hypotheekadviseur helemaal geen aandacht aan de KEW geschonken heeft!

In het adviestraject heeft hij ons verteld dat de waarde van de polis op onze priv├®rekening gestoord zou worden voor de verbouwing.

De hypotheekadviseur heeft van ons een kopie gehad van de polis waarin de KEW clausule duidelijk aangegeven is.
Er kon geen twijfel bestaan over de aard van de polis.

De verzekeraar (die tevens de oude geldverstrekker was) heeft ons een brief gestuurd dat de verpanding van de polis gewijzigd was.
Maar aan wie de polis nu verpand is wordt niet vermeld.

Onze nieuwe hypotheekverstrekker is niet op de hoogte van deze KEW omdat de adviseur geen actie ondernomen heeft voor een eventuele voortzetting.
In onze nieuwe hypotheek is ook geen pandakte voor de KEW.

Ik heb me vandaag in de materie verdiept en schik enorm van de complexiteit,regels en fiscale gevolgen die met de KEW gepaard gaan.

Ik begrijp niet dat de hypotheekadviseur hierover niks gezegd en gedaan heeft!

Wij hebben uiteraard meteen met hem contact opgenomen maar hij blijft volhouden dat het geld gebruikt kan worden voor de verbouwing.

Wat is nu aan de hand met onze KEW?

Ik maak me erg veel zorgen dat we hierover problemen gaan krijgen met de fiscus.

De hypotheekadviseur (met 22 jaar ervaring) is nu het ene en andere aan het uitzoeken maar wij hebben geen vertrouwen meer in zijn kunde.

Hoe kunnen we deze situatie het beste aanpakken?

Bij voorbaat dank voor het meedenken en hulp.

Lilas