KK toch vanuit hypotheek bekostigen

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Aros
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 jan, 2014 4:08 pm

KK toch vanuit hypotheek bekostigen

Bericht door Aros »

Ik heb een dilemma.... Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe woning echter lopen tegen het volgende 'probleem/uitdaging' aan.

- Het huidige huis staat onder water en kan bij verkoop deels gecompenseerd worden met het spaarpotje uit de bankspaarhypotheek. Hier blijft een restschuld over. Deze zal apart in de nieuwe hypotheek meegenomen moeten worden of een aparte lening voor afgesloten moeten worden.
- Het spaargeld is op dit moment minimaal door andere aankopen. Nu zijn wij van plan een huis te kopen waar niet veel aan hoeft te gebeuren en waar we de dingen die moeten gebeuren uit kunnen stellen tot een later moment. Het is overigens niet zo dat er niets is maar het is niet voldoende om de KK te bekostigen. Ik ben bekend met de 101% regeling echter dit zou niet voldoende zijn.

Nu hebben wij een huis op het oog wat Ôé¼ 315.000,- kost. Vermoedelijk na onderhandeling zou de verkoopprijs op Ôé¼ 305.000-Ôé¼ 310.000 uit kunnen komen. Mijn vermoeden (en die van de makelaar) is dat het huis wellicht wel op Ôé¼ 325.000,- getaxeerd kan gaan worden.

Is het dan ook zo dat we voor deze taxatiewaarde van Ôé¼ 325.000 onze hypotheek kunnen afsluiten zodat we KK vanuit de hypotheek kunnen bekostigen? Of is dit niet mogelijk/toegestaan?