Hulp bij kwijtschelding restschuld NHG

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

abaarden
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 jul, 2016 9:35 am

Hulp bij kwijtschelding restschuld NHG

Bericht door abaarden »

Helaas hebben mijn vrouw en ik moeten concluderen dat het beter is ons huwelijk te beeindigen. sept 2011 hebben we een huis gekocht van 275.000 met een hypotheek van 300.000 euro. Hiervan was 12.000 euro bedoeld voor verbouwing. Naar verwachting blijven we bij verkoop zitten met een restschuld van naar ik denk 25.000 euro. Ik heb een aantal vragen:

- We hebben het huis onder NHG gekocht. De adviseur heeft destijds gevraagd naar een studieschuld. Heb aangegeven dat ik deze heb (destijds 17.000 euro) en hier maandelijks 135 euro voor betaalde. Hij gaf aan dat dat geen probleem was. Ik heb nu de stukken erbij gepakt maar ik kan nergens terugvinden dat dit ook daadwerkelijk is aangegeven bij de hyp.verstrekker. Er staat alleen iets bij overige consumtieve verplichtingen en dat was in ons geval 0.
Nu las ik echter dat de NHG uiteindelijk hierbij verkoop wel op controleert. om misverstanden te voorkomen leek het mij daarom goed om te controleren of dit wel of niet het geval is geweest. de hyp.adviseur van destijds is helaas failliet en heb alleen mijn eigen documenten nog. Kan iemand hier op het forum checken of we in 2011 aanmerking waren gekomen voor een hyp van 300.000 bij een inkomen van:
Ik: 45.330
partner: 16.900
toetsrente: 4,1%
studieschuld was circa 17.000, ik weet dat nu 0,75% moet worden meegenomen, in 2011 was dit voor zover ik heb kunnen checken nog gewoon standaard 2%.

-inmiddels hebben we circa 16.000 euro opgebouwd in het gedeelte spaarhypotheek en hebben we wat spaargeld. Ik neem aan dat beide verplicht op de restschuld in minder moeten worden gebracht en dat het restant door de NHG wordt gedekt?