Hypotheek samen met ouders

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Stephart
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 jun, 2016 12:52 pm

Hypotheek samen met ouders

Bericht door Stephart »

Beste lezers,

Ik heb een eigen huis dat 100% op mijn naam staat. Ik heb hierop een hypotheek van Ôé¼ 220.000 (pas getaxeerde waarde Ôé¼ 425.000). Komend jaar loopt de eerste 15 jaar van mijn hypotheek af en komt er een bedrag van circa Ôé¼ 35.000 vrij uit de spaarhypotheek. Ik ben inmiddels gescheiden (hoef mijn ex vrouw geen deel van de overwaarde of alimentatie te betalen) en mijn IVA uitkering (bruto jaarinkomen Ôé¼ 21.030) is niet genoeg om een hypotheek op mijn naam te krijgen. Nu wil mijn vader voor me garant staan of samen met mij een hypotheek nemen. Of natuurlijk een andere mogelijkheid als die er is. Mijn vader heeft een hoog pensioen en we zouden, volgens de berekening van mijn bank, een hypotheek samen kunnen krijgen voor Ôé¼ 264.000. Echter doet mijn huidige bank geen hypotheken geven aan bloedverwanten, waardoor we dus op zoek zijn naar een andere hypotheek verstrekker. Voordat ik natuurlijk naar een hypotheekadviseur of andere bank ga wil ik natuurlijk weten of er hypotheekverstrekkers zijn die dit doen. Als dit niet alleen bij mijn bank niet kan, maar bij alle banken, dan heeft het ook geen nut dat ik betaal voor een adviesgesprek. Weet iemand waar ik deze informatie zou kunnen vinden.

Alvast bedankt