Samen huis kopen, oude KEW meenemen

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Hypotheekzoeker54321
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 sep, 2015 7:56 pm

Samen huis kopen, oude KEW meenemen

Bericht door Hypotheekzoeker54321 »

Beste forumleden,

Mijn eerste post hier, en direct al een leuk ingewikkeld geval, hoop dat hier iemand is die ons kan helpen, alvast dank!

Onze situatie is als volgt:

- Vriendin en ik willen gaan samenwonen en hebben samen een prachtig huis gekocht voor 550kÔé¼
- Voor mij is het mijn eerste koophuis
- Vriendin heeft al een koophuis, met spaarhypotheek van 200kÔé¼ en 80kÔé¼ in de KEW (ingelegd aan premies ongeveer 75kÔé¼), loopt al ongeveer 12 jaar

Wij willen graag:

- Huis van vriendin verkopen
- Beide 50% eigenaar worden van ons nieuwe huis
- 10% van de koopprijs (dus 55kÔé¼) + kk in eigen geld inleggen voor ons nieuwe huis
- De oude spaarhypotheek en KEW van mÔÇÖn vriendin meenemen, eventueel omzetten in banksparen
- Verder een annuitaire hypotheek nemen
- Allebei eigenaar worden van de KEW, deze wil ik graag voor de helft kopen van mÔÇÖn vriendin (zij kan met een gedeelte hiervan een eventueel verkoopverlies op haar bestaande huis afbetalen)

Vrij ingewikkeld verhaal lijkt ons, ik hoop dat op dit forum iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. We zijn op dit moment op zoek naar een adviseur en hopen alvast een indruk te krijgen of dit kan en we proberen ons natuurlijk goed voor te bereiden. Alvast heel veel dank voor jullie ideeën!