Hypotheek oversluiten

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Aros
Berichten: 2
Lid geworden op: di 28 jan, 2014 4:08 pm

Hypotheek oversluiten

Bericht door Aros »

Zojuist zat ik me wat te verdiepen in de mogelijkheden om mijn hypotheek over te sluiten. Ik kwam hiertoe omdat ik wil gaan aanbouwen maar vermoedelijk een klein deel zal moeten lenen om dit te realiseren.

Via wat zoeken op google kwam ik ineens bij oversluiten van een een hypotheek terecht en hoewel dit slechts deels met aanbouwen te maken heeft wil ik jullie een aantal dingen voorleggen/vragen omdat ik niet goed op de hoogte ben van de bijbehorende spelregels.

Ik heb sinds januari 2008 een hypotheek bij de Aegon.

Spaarhypotheekdeel Ôé¼ 150.000,-
5.2% voor 30 jaar vast
Aflossingsvrijdeel Ôé¼ 75.000,-
5.0% voor 30 jaar vast

Per 1 juni 2010 heb ik voor de opbouw van mijn huis de hypotheek opgehoogd met Ôé¼ 12.500,-
Dit tegen 5.45%, aflossingsvrij en 10 jaar vast.

Zouden er mogelijkheden zijn om de hypotheek opnieuw op een hoop te gooien (eventueel 5000-10000 hoger) en opnieuw af te sluiten tegen een lagere rente? Er zit nml nog al wat verschil tussen de huidige rentes natuurlijk of is de boete dusdanig hoog dat dit niet loont? Ik ben evt bereid om een kortere looptijd aan te gaan 10-15 jaar o.i.d.

Een andere (maar onwaarschijnlijkere) optie is dat wij gaan verhuizen. We krijgen nml ons derde kind dus de uitbouw of een nieuwe grotere woning zien wij wel als noodzaak. Hoewel ik liever in mijn huidige woning blijf wonen en dus verbouw wil ik graag deze optie eerst onderzoeken.

Ben benieuwd naar de reacties