leer-werktraject & werkgeversverklaring

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

sakymoto
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 feb, 2015 8:13 am

leer-werktraject & werkgeversverklaring

Bericht door sakymoto »

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met het krijgen van een financiering. De situatie is als volgt.

Ik ben 7 jaar zzper geweest. Sinds maart 2014 ben ik bij detacheerder in dienst gekomen voor een leer-werktraject van ongeveer 2,5 jaar. Mijn jaarcontract wordt in maart verlengd en de proefperiode is verstreken. Na de opleiding geeft mijn opdrachtgever de harde intentie mij aan te nemen.

mijn contract is voor 40 uur en mocht de opdrachtgever mij weg doen dan kan ik de opleiding bij een ander vervolgen.

dit is niet voldoende voor de bank. Ook mijn gemiddelde inkomen van de laatste drie is vreemd genoeg niet mee te nemen (voor een baas was beter, ongeacht inkomen).

Ik val volgens de bank precies tussen het wal en het schip. 3 jaar voor een baas is goed en als ik ondernemer was gebleven was het ook goed.

Het ergste is dat in een eerste gesprek niet naar voren is gekomen dat het niet ging lukken. Op basis van dit gesprek heb ik mijn huis te koop gezet en een voorlopig koopcontract gesloten met een nieuwe woning. Ik heb dus op zijn zachst gezegd een probleem..

Zijn er verstrekkers die soepeler zijn of zijn de regels keihard, en zal ik moeten wachten tot mijn opleiding klaar is en eventuele kopers voor mijn huis de deur moeten wijzen en de andere woning afblazen?