welke kiezen?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Juul
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 3:46 pm

welke kiezen?

Bericht door Juul »

Hallo,

Ik heb al eerder wat vragen gepost en beantwoord gekregen. Nu zal ik hierbij onze 2 offertes vermelden; ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Overigens hebben wij een huis gekocht voor 187.000

Optie 1
Ôé¼16.035 eigen geld
FBTO totaal bedrag Ôé¼185.500 (zonder NHG)
Ôé¼140.000 aflossingsvrije hypotheek - 5,2% 15 jaar vast
Ôé¼35.500 hypotheek met spaarverzekering - 5,2% 15 jaar vast
Ôé¼10.000 aflossingsvrije hypotheek - 5,2% 15 jaar vast

Ôé¼563 netto maandlasten

Optie 2
Ôé¼11.212 eigen geld
Florius totaal bedrag Ôé¼ 190.500 (zonder NHG)
Ôé¼150.000 aflossingsvrije hypotheek - 5,25% 10 jaar vast
Ôé¼40.500 spaarhypotheek - 5,45% 10 jaar vast

Ôé¼574 netto maandlasten

Ik heb geen idee waarom trouwens bij FBTO 3 delen zijn, maar ik heb het letterlijk overgenomen. Heb er nou ook weer niet zo heel veel verstand van :oops:
Maar goed, wat is volgens jullie de beste??
Alvast bedankt.

Juul
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Bericht door jari »

Ik kan het gemist hebben, maar ik zie geen concrete inkomengegevens van jullie;

hoe dan ook, Quote:
We brengen 15.000 eigen geld in


Is dit 'opgelegd' door de verstrekker om de hypotheek rond te krijgen?

Zo niet, dan zou ik geen eigen geld inleggen in stenen, maar het gebruiken van vermogensopbouw om tzt je hypotheek weer af te lossen,
fiscaal optimaal dus. Het valt me op dat de hoogte van de vermogensopbouw in de offertes vrij laag is, dus je kunt m.i. die 15k mooi gebruiken om dat bedrag op te hogen (in spaarpolis of zelfstandig renderend wegzetten).
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Tomas
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 nov, 2007 5:22 pm
Contacteer:

Bericht door Tomas »

Juul,

Voorop gesteld dat iedere adviseur anders tegen een zaak aankijkt vindt ik het volgende:

Het aflossingsvrije deel vindt ik zo op het oog erg hoog in verhouding met de spaarhypotheek ( houdt er rekening mee dat je de rente maar 30 jaar fiscaal in mindering kan brengen ).

Daarnaast kun je als je de 15k niet hoeft in te brengen deze gebruiken voor bijvoorbeeld een hoge storting in een spaarhypotheek met een lange rentevaste periode, met daarnaast nog een minimum premie om het aflossingsdeel wat omhoog te krijgen.

Daarnaast kun je dan nog wat geld storten op een beleggingsrekening van bedrag x om zodoende nog wat af te lossen tzt ( dit kun je ook in eigen beheer doen ).

De voorwaarden van FBTO ken ik niet die van Florius zijn goed maar die van Obvion nog beter.
Plaats reactie