Van koop naar koopwoning?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Heimweetjes
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 jan, 2015 2:53 am

Van koop naar koopwoning?

Bericht door Heimweetjes »

Beste Hypotheekforummers,

Ik weet niet of ik dit in de goede rubriek neer zet, maar ik hoop dat iemand me wat meer wijsheid bij kan brengen.
Onze situatie kort uitgelegd: We hebben begin 2014 een woning gekocht, die ons uiteindelijk helemaaaal niet bevalt, en willen graag weer verhuizen naar Brabant. Heimwee, en niet zo'n beetje ook niet.

Nou hebben wij het, net zoals waarschijnlijk ieder van jullie, niet zo enorm ruim. Wij willen dus ook graag weten wat wij ongeveer kwijt zouden zijn om terug te verhuizen, zodat we al kunnen sparen(logisch?). We hebben een 'vrijblijvend' gesprek gehad met een makelaar, maar goed daar werden we niet wijzer van. Ik wil zelf graag stappen ondernemen, maar weet niet waar te beginnen. Heb hier ook totaal geen verstand van, als ik eerlijk ben. Wij hebben op dit moment een hypotheek bij de ING, weet iemand of het bijvoorbeeld mogelijk is om die hypotheek mee te verhuizen? Of stappen we bij de ING binnen voor info en moeten we meteen een paar honderd aan advieskosten betalen? ''Wat'' spaargeld hebben we wel, maar 2 hypotheken kunnen we niet betalen. Je zal vast wel op kunnen stellen dat wij (verkopers) -zoveel tijd- krijgen om nieuwe woning te kopen, maar gaan kopers hier in akkoord? En wat als je in die -zoveel tijd- niks hebt gevonden? Zijn er andere opties, zodat we dit huis al in de verkoop kunnen zetten? Help oh help...

:oops: Misschien zijn hier mensen met soortgelijke situaties, die mij hun verhaal willen vertellen en wat kunnen geven om te starten met onze zoektocht? Alvast bedankt, en sorry voor de niet-concrete-vragen.

Met vriendelijke bibbers, Heimweetjes.