garagebox ??

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

franx

garagebox ??

Bericht door franx »

hoe gaat het met het kopen van een garage(box) die los staat van je koopwoning, dus in andere buurt ; hoe kan ik dit financeren ? Met (tweede?) hypotheek ?

Wil niet m'n vriendin met wie ik m'n koopwoning heb erbij betrekken
franx

Re: garagebox ??

Bericht door franx »

franx schreef:hoe gaat het met het kopen van een garage(box) die los staat van je koopwoning, dus in andere buurt ; hoe kan ik dit financeren ? Met (tweede?) hypotheek ?

Wil niet m'n vriendin met wie ik m'n koopwoning heb erbij betrekken
voordat ik m'n hoofd stoot aan een consumptief crediet zou ik heel graag willen weten of hypotheek optie is ,

alvast dank voor reacties !!
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: garagebox ??

Bericht door Steven »

franx schreef: Wil niet m'n vriendin met wie ik m'n koopwoning heb erbij betrekken
Zonder betrokkenheid van je vriendin kun je hoe dan ook geen tweede hypotheken vestigen.
franx

Bericht door franx »

Tukker schreef:Fransx,

Een hypothecaire lening op een garagebox verkrijgen is zeer onwaarschijnlijk en alleen hypotheek vestigen is onmogelijk op gezamenlijk onroerend goed. Blijft (wellicht) de optie consumptief krediet.
Dat zal mede afhangen van je inkomen t.o.v. je totale verplichtingen. Ik weet niet over welke bedrag we praten, als het om een substantieel bedrag gaat is een 2e hypotheek op het woonhuis te overwegen. Als je toch bij de notaris zit, kun je het nieuwe eigendom en de bijbehorende lening keurig van jullie gezamenlijke vermogen scheiden. Ik ga er even van uit dat jullie een samenlevingscontract hebben.
We moeten nog contract opstellen. Het gaat om een bedrag van 30,000 voor de garage.

met het afsluiten van de hypotheek heeft onze adviseur ruimte gelaten om later, zonder naar de notaris te hoeven, bij te lenen voor evt. verbouwing. Dus we hebben nu zeg maar 230,000 verbruikt met aankoop en hij heeft bij Obvion de mogelijkheid gereserveerd tot 255000.

Een consumptief crediet ben ik bang voor... stijgende rentes en hoge maandlasten ? Corrigeer me waar ik onzin praat want ik ben een leek !

Ik heb het idee dat wanneer ik dus bijleen op de hypotheek dat de looptijd gunstiger is (langer, zeg 30jaar) en daarom lage maandlasten.
Rente niet aftrekbaar, maar goed dan heb je nog altijd met 5% rente lagere lasten en minder risico dan consumptief crediet ?

Is dit een idee ?

Overigens waardeer ik deze site zeer, wanneer je aan tafel zit met banken/tussenpersonen dan wordt de boel vaak met een roze zonnebril bekeken en hier praat men wat meer nuchter over zaken !
franx

Bericht door franx »

daarbij heb ik het gevoel dat je met een garagebox , die hier in de regio in trek zijn, weining risico loopt. Wanneer je deze verhuurt dan betaalt het zichzelf ?
franx

Bericht door franx »

Tukker schreef:Hoi Fransx,

Ôé¼ 30.000,--?
Hoe groot is 't ie en voor hoeveel kun je die box verhuren?
Heb je aan het onderhoud gedacht?
tja dit zijn randstadprijzen, niet normaal he? Het is ook maar 6 bij 3meter - om en nabij Wel water en licht...

onderhoud... af en toe een dakdekking erop en goed in de verf houden. Hij staat er nu goed bij i.i.g. Hier maak ik me geen zorgen over, onderhoud kanik wel lijden

Verhuur hier in de regio ; ze gaan voor 130 euro per maand.

Maar wat denk je van mijn denkwijze ?
franx

Bericht door franx »

:arrow:
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Tukker schreef: Ôé¼ 130,-- voor een autobox?
Hier in Amsterdam Centrum betaal je bijna het dubbele :(
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Tukker schreef: Ôé¼ 260,-- om je auto te stallen? Weer een argument om in de provincie te blijven.
De wachttijd voor parkeervergunningen is geloof ik 6 jaar. En voor de prijs van een rijtjeshuis bij jullie koop je hier een hondehok... Desondanks zou ik hier voorlopig voor geen goud weg willen.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Steven »

Tukker schreef:Mijn kleine zusje is onlangs op haar knieën teruggekropen, het is maar net wat je wilt natuurlijk. Overigens woont ze nu net over de grens in Duitsland met haar man in een kast van een villa, ik schat ter waarde van 2 garageboxen en een hondenhok in Amsterdam. Wel een andere ambiance natuurlijk, maar ze voelt zich er thuis.
Tja, iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeur (gelukkig maar!).

Ik hoop niet dat ik mensen beledigd heb met "hondenhok". Dat was niet mijn bedoeling. Ik woon nu op 60 m2. Mijn nieuwe woning (nog in aanbouw) wordt gelukkig wel garageboxformaat :D
Plaats reactie