Obvion hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Mir111
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 10 jun, 2013 11:37 am

Obvion hypotheek

Bericht door Mir111 »

Obvion heeft vandaag voor bepaalde groep de rente verlaagd met 0,4%! We hebben een aflossingvrije hyp. van 4,2%- 20 j. (vandaag is voor een gelijke hyp. de rente 4,3% geworden).
Dus ik kan nog boetevrij aflossen. Wat is jullie advies. Ik wil liefst oversluiten omdat de rente veel lager is, neem bv. hypotrust 15 j. 3,3%! Ik krijg dan veel kosten in verhouding tot de hyp., toch uiteindelijk voordeel!
Is het mogelijk binnen Obvion te switschen naar een kortere periode voor een lagere rente zonder veel kosten? Of ga je bij oversluiten altijd veel kosten maken?
Als ik wacht tot Obvion nog eens de rente verlaagd kan ik niet meer zonder boete overstappen naar een andere geldverstrekker.
Willen banken je niet graag behouden?
Graag jullie mening/advies
Michel
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 16 okt, 2009 4:54 pm

Re: Obvion hypotheek

Bericht door Michel »

Je maakt een denkfout. Je moet kijken naar de resterende rentevaste periode. Als je al 6 jaar gehad hebt resteert er nog 14 jaar. Dan moet je als referentierente kijken naar de rente die er dichtst bij in de buurt ligt en dat is altijd een lagere rente. Bij Obvion is dat volgens mij 12 jaar en dat is de rente waarop je boete wordt berekend. Dus niet de 20 jaars rente. Tijd voor een adviseur zou ik zeggen.
Mir111
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 10 jun, 2013 11:37 am

Re: Obvion hypotheek

Bericht door Mir111 »

Je hebt gelijk, maar heb eens contact gehad met Obvion en is me dit verteld, nu ik de voorwaarden nog eens goed heb nagelezen, constateer ik dat er een voorlichtingsfout is gemaakt en ik helaas niet meer oversluiten zonder flinke boete. Dat was in augustus wel zonder boete mogelijk. Ik had de voorwaarden beter moeten lezen en niet op de voorlichting moeten afgaan!
Rense
Berichten: 1649
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 2:39 pm
Locatie: Zuid Groningen

Re: Obvion hypotheek

Bericht door Rense »

Is wel een beetje appels met peren vergelijken. In augustus misschien nog boetevrij maar dan had je ook een hogere nieuwe rente gehad. Nu wellicht met boete maar ook een lagere nieuwe rente. Verschil zal per saldo niet echt hoog zijn.
Mir111
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 10 jun, 2013 11:37 am

Re: Obvion hypotheek

Bericht door Mir111 »

Zeker wel een verschil! Het verschil tussen Obvion en neem Hypotrust (los van de voorwaarden) is best groot, wat toch verschil maakt. Ik heb destijds op berekenhet.nl gekeken. Had netto wel degelijk voordeel voor de komende 12 jaren gehad.
Plaats reactie