wat te doen? einddatum spaarhypotheek in 2015

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

miep_13
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 okt, 2014 4:53 pm

wat te doen? einddatum spaarhypotheek in 2015

Bericht door miep_13 »

Ben net nieuw op dit forum en zit met aantal vragen over onze spaarhypotheek. December 2015 is de einddatum van deze hypotheek, en ik kan nergens op het net vinden wat mijn mogelijkheden zijn of welke stappen ik moet ondernemen? Zelf zouden we het liefste het bedrag van de spaarhypotheek op onze rekening laten storten, en de hypotheek dus niet aflossen. Kan dit, bij wie moet ik zijn om dit te melden, kan mijn hypotheek zomaar door blijven lopen en krijgen we dan alleen nieuw rentevoorstel etc? Ons gezin bestaat uit uit mijn man (60)en mij (58) zonder kinderen. Willen dus graag zelf de komende jaren van dit bedrag dat " in stenen" zit genieten.

Bedrag van genoemde spaarhypotheek is 57.000 euro.
daarnaast loopt er sinds half 2001 nog een aflossingsvrije hypotheek van 50.000 euro bij dezelfde hypotheekverstekker

de woz waarde van de woning is (gedaald) tot 160.000 euro

Mijn man blijft minimaal werken tot zijn 65ste en mss wel tot zijn 67ste dus de maandlasten zouden niet echt het probleem zijn?

Loop overal tegen muren als ik info zoek, omdat in 30 jaar de hypotheekverstrekker en de verzekering tig keer van naam/eigenaar zijn veranderd. Om nog maar niet te spreken van alle wijzigingen op hypotheekgebied/ belastingen. En als ik diverse hypotheekberekeningen probeer te maken, loop ik tegen het feit aan dat mn man inmiddels 60 is en er blijkbaar andere regels/formules gelden? Maar waar vind ik die dan?

Kortom heeeeel veeel vragen :roll: :roll: :roll: ...... wie kan me op weg helpen met wat goede adviezen?

Alvast bedankt
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: wat te doen? einddatum spaarhypotheek in 2015

Bericht door rambagts »

Advies geven is lastig. Als uw man met pensioen gaat op zijn 65, 66e of 67e jaar dan valt zijn inkomen terug en wordt ook de belastingaftrek over de hypotheekrente fors lager. Als de hypotheek afloopt na 30 jaar moet u afrekenen met de geldverstrekker of de hypotheek verlengen of een nieuwe hypotheek proberen te regelen. U kunt het beste advies inwinnen bij een onafhankelijk hypotheekadviseur in uw woonplaats.
Plaats reactie