financiering perceel dubbele bestemming

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Daniel1971
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 apr, 2014 10:27 pm

financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door Daniel1971 »

Dag,

Wij ( ik en mijn gezin) zijn voornemens om een woonboerderij + een stukje grond aan te kopen. De woonboerderij ( +/- 3.000m2) heeft een woonbestemming en de rest van de grond ( +/- 7.000m2) heeft een agrarische bestemming en is gewoon grasland / tuin. Na overleg met onze adviseur blijkt dat het geheel niet te financieren is met een hypotheek. Tenminste dat geeft hij aan,omdat er een agrarische bestemming op zit.

Maar het woongedeelte heeft toch echt een woonbestemming en kan volgens mij toch gefinancierd worden met een hypotheek. Wellicht dat we dan het gedeelte met agrarische bestemming uit eigen middelen kunnen aankopen denk ik zo.....Maar goed als we geen hypotheek kunnen krijgen omdat er een stukje agrarische bestemming heeft dan houdt het op voor ons, helaas...

Welke mogelijkheden zien jullie nog?

Alvast bedankt.

Daniel
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door Jean henri »

Het zal er vanaf hangen of het object kadastraal gesplitst is.

Als de woning op een zelfstandig kadastraal perceel ligt dan zal de aankoop van het woonhuis niet zo'n probleem zijn. Wat betreft het financieren van een agrarisch perceel zijn er wel mogelijkheden.

Florius wil dit oa doen wanneer het perceelopppervlakte kleiner is als 3 ha (dus in jullie situatie geen optie, maar goed voor adere lezers) en er geen sprake is van zakelijk gebruik. Ook Nationale Nederlanden, NIBC Direct en de Bank of Scotland staan open om dit te financieren maar beoordelen het per geval appart.
Advies123
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 10 jun, 2009 3:10 pm

Re: financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door Advies123 »

Wat kost het woonperceel? en wat kost het andere perceel en hoeveel willen jullie lenen?
andos
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 01 sep, 2010 5:24 pm
Locatie: Omgeving van Emmen

Re: financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door andos »

Jean henri schreef:Florius wil dit oa doen wanneer het perceelopppervlakte kleiner is als 3 ha (dus in jullie situatie geen optie, maar goed voor adere lezers)
3 hectare is toch 30.000 m2? Dan zou Florius ook nog een optie zijn voor Daniel1971.

Verder helemaal eens met Jean Henri.
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door Jean henri »

@ andos,

Je hebt helemaal gelijk. Ik meende dat ik had gelezen dat het perceel 7 ha groot was. Goed lezen is ook een kunt haha
klerkje
Berichten: 30
Lid geworden op: di 11 feb, 2014 5:40 pm

Re: financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door klerkje »

Je kan ook het perceel kadastraal laten splitsen (als dat nu nog niet het geval is) en dan een koopovereenkomst sluiten voor de woonboerderij en dat financieren met hypotheek. De agrarische grond koop je er dan los bij en laat je onbelast. Dat moet je wel kunnen betalen natuurlijk. Anders misschien die grond huren met voorkeursrechten tot koop?
misschien
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 okt, 2015 11:43 pm

Re: financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door misschien »

hallo,

wij willen het huis van mijn schoonouders kopen
het is een helft van een woonboerderij waarbij mijn zwager de andere helft heeft met zijn eigen hypotheek
beide hebben een hypotheek bij de Rabobank
woning is kadestraal gesplitst maar heeft 1 huisnummer
de gemeente wil ook niet meewerken om er 2 nummers van te maken, dus de bank zegt: je krijgt er geen hypotheek op
weet iemand wat mijn vervolgstappen zouden kunnen zijn?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: financiering perceel dubbele bestemming

Bericht door rambagts »

de gemeente wil ook niet meewerken om er 2 nummers van te maken
Vraag schoonouders om een officiële brief te schrijven (of dit door een advocaat te laten doen) aan de gemeente met verzoek om toekenning huisnummer. Als de gemeente beschikking stuurt met negatief resultaat hier tegen bezwaar maken. Vraag advocaat of jurist eens om advies!
Plaats reactie