Hypotheek afsluiten met wia wga uitkering???

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mozes
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 okt, 2007 8:05 pm
Locatie: ijsselstein

Hypotheek afsluiten met wia wga uitkering???

Bericht door mozes »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of ik een hypotheek kan afsluiten samen met mijn partner.
Zij heeft een vaste baan en dat is dus ons probleem niet. wat wel een probleem kan zijn is dat ik geen werkgever heb maar een uitkering van het uwv.
Het is een wia wga uitkering van 65 - 80%. ik wordt over een jaar weer herkeurd en dan wordt er gekeken of ik meer kan gaan werken dan op dit moment het geval is.

Kan iemand mij vertellen of wij een hypotheek kunnen afsluiten met ons gezamelijk inkomen van ca Ôé¼32.000.-
En bij wie we eventueel een goede hypotheek kunnen afsluiten?

Want alleen met haar inkomen krijgen we echt een veel te lage hypotheek.

Hoop dat iemand ons kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Maurice.
mozes6

wia wga uitkering

Bericht door mozes6 »

Tukker schreef:Hallo Maurice,
De vraag is natuurlijk of het verstandig is in deze onzekere fase voor het kopen van een huis te kiezen. Een WGA uitkering kan wel eens zeer tijdelijk zijn. Je geeft aan dat je volgend jaar wordt herkeurd om te zien of je weer meer kunt kunt gaan werken. Daarbij zeg je niet dat je een werkgever hebt.

Er zijn hier en daar best mogelijkheden. Hangt er o.a. ook van af hoe jullie inkomensverdeling momenteel is. Zet jouw situatie voor jezelf goed op een rijtje en bezoek eens wat hypotheekadviseurs (liefst met meer mogelijkheden).
Hallo,

Allereerst bedankt voor je reactie? Ik werk momenteel wel (is ook bekend bij uwv) maar het is op basis van mijn uitkering. dus ik heb geen werkgever. ik woon nu in een huurflat waar ik een behoorlijke huur voor betaal. meer dan Ôé¼600 p/m. daar is na de komst van een baby de ruimte echt te klein.
De uitkering veranderd als ik een betaalde baan heb/vindt. want dan verdien ik mijn inkomsten deels van mijn werkgever. deels aangevuld van de uitkeringsinstantie.

Maar natuurlijk moet je echt wel de afweging maken of het verstandig is op dit moment. daar heb je echt gelijk in.

Met vriendelijke groet.

Maurice,
Plaats reactie