hypotheek op toekomstig salaris

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gast

hypotheek op toekomstig salaris

Bericht door Gast »

Beste mensen,

Ik heb een huis gekocht voor Ôé¼118.000 hieraan willen we nog nog voor zo'n Ôé¼17.000 vertimmeren Het geheel inclusief k.k. komt uit op zo'n Ôé¼146.000. Ik heb een bruto jaarinkomen van Ôé¼28.512. Eigenlijk wil ik ongeveer de helft aflossingvrij houden en de rest met een belegingshypotheek dekken. Ik heb namelijk gehoord dat zo'n belegingshypotheek in combinatie met een gedeelte aflossingsvrij een goede combi is omdat je met een aflossingsvrij deel sowieso al risico loopt. Ik wil op zich wel een risico lopen maar wil niet zoals eind jaren 90 in de problemen komen. Hebben jullie adviezen?

Dankje,
Jari

Bericht door Jari »

Gast,

fifty-fifty combinatie kan een prima constructie zijn, zeker ook in combinatie met een beleggingshypotheek. Weet alleen wel welke risico's je loopt met beleggingen. Als je echt gaat beleggen, dan kun je theoretisch gezien met dergelijk situaties als een aantal jaren terug te maken krijgen. Over een looptijd van 30 jaar kan het gemiddelde rendement evengoed nog prima 7% zijn ofzo, maar het is dus belangrijk voor jezelf om te weten hoe je reageert op (heftige) koersschommelingen.

En let erop dat we het hier hebben over een echte 'beleggingshypotheek', en niet een hypotheek met levensverzekering op basis van beleggen (of een hybride polis).

Overleg goed met je adviseur om een goed beeld te krijgen van je beleggingsprofiel.

Voor de rest zou ik eens kijken op andere forums of sites om ervaringen van anderen te peilen mbt beleggingshypotheken.

S6
Plaats reactie