Cardif

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Daniël

Cardif

Bericht door Dani├½l »

Ik zit met een vraag en misschien kan ik hier antwoord vinden.

Ik heb vorig jaar samen met mijn partner en beiden tegen koopsom een Hypotheek Opvang Polis bij Cardif afgesloten.

Ik heb nu een adviseur in huis gehad die deze polissen nogal afkraakt. Wij zijn voor 25 jaar verzekerd (met een eigen risico van 365 dagen) voor een bedrag van Ôé¼ 250 ,- per maand.
We hebben samen ruim Ôé¼ 5.800,- (fiscaal aftekbaar) betaald en vragen ons nu af of we er goed aan gedaan hebben.

Hoe hoog is bijvoorbeeld de uitkering als ik 50% arbeidsongeschikt wordt verklaard ? Volgens die andere adviseur wordt de uitkering dan Ôé¼ 125,- en wordt dat ook nog eens fiscaal belast.
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Daniël,

In sommige gevallen biedt zo'n polis best wel een oplossing. Maar de bedenkingen van deze adviseur (en intussen ook de jouwe) kan ik wel onderschrijven. Hier heeft iemand behoorlijk zijn/haar zakken gevuld.

Zo'n polis moet je om te beginnen niet zien als een hangmat maar als een vangnet voor echte calamiteiten. Zeker de oude (ouder dan een half jaar) polissen van Cardif waren om het maar zacht te zeggen niet om over naar huis te schrijven. De nieuwe polissen bieden meer keuze mogelijkheden waarbij je kunt kiezen om bij meer dan 35% AO toch de volledige uitkering te krijgen.

En dan ook nog eens kiezen voor fiscale aftrek :cry: Dat is louter zakkenvullerij geweest van je vorige adviseur.

Probleem is alleen dat je pas na 5 jaar een beroep kunt doen op premierestitutie.
Plaats reactie