Geen overwaarde

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

steffi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 sep, 2007 3:59 pm

Geen overwaarde

Bericht door steffi »

Hallo, ik heb het hele internet afgespeurd maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Mijn ex en ik zijn recent uit elkaar en hij woont nu in onze woning.
De hypotheek staat nog op allebei onze naam, hij zegt dat hij er mee bezig is om de hypotheek op zijn naam te zetten. Hij heeft de woning laten taxeren en nu blijft er een restschuld over van 3500 euro. Op zich niet zoveel maar moet ik hem nu de helft geven ook al heeft hij nog niet de hypotheek rond voor zichzelf? En we hebben een spaar/aflossingsvrije hypotheek volgens mij... heb ik dan ook een spaartegoed opgebouwd? En moet hij dat dan aan mij betalen? Ik hoop op reacties, bvd Gr Steffi
mcloud
Berichten: 147
Lid geworden op: di 14 aug, 2007 2:59 pm

Bericht door mcloud »

ik zou zeggen kijk eerst maar eens of hij het allemaal rond kan krijgen en
vraag gerust het een en ander na bij een notaris (daar zul je toch heen moeten om het huis van je naam af te krijgen) want het betalen kun je
dan gelijk via de notaris doen. Kan er ook weinig mis gaan ermee ;)

bovendien als je vermoed dat het taxatie onjuist is kun je
ook een eigen taxatie laten uitvoeren.
want sinds wanneer hebben jullie het huis en hoe hoog is
de totale hypotheek ?

grtz
mc
steffi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 sep, 2007 3:59 pm

Bericht door steffi »

We hebben het huis nu 2 jaar geleden gekocht, en de hypotheekschuld is 163.000 euro.
Ik denk op zich wel dat de taxatie klopt, maar omdat hij gelijk geld wilt zien en nog niet eens een eigen hypotheek heeft, vind ik het een beetje dubieus..
Ik bedoel stel je voor hij krijgt de financiering niet rond en ik heb al geld aan hem gegeven, dan draai ik straks ook op voor de kosten als we moeten verkopen... dus ik kan beter wachten totdat hij de financiering rond heeft? Gr
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Bericht door jari »

we hebben een spaar/aflossingsvrije hypotheek volgens mij... heb ik dan ook een spaartegoed opgebouwd? En moet hij dat dan aan mij betalen? Ik hoop op reacties, bvd Gr Steffi
Ja, als jullie samen die verzekering hebben wel. Ik haal niet uit je verhaal of je samenwonend was of gehuwd, en wat er verder is geregeld (samenlevingscontract???). Als jullie die spaarpolis twee jaar geleden hebben gesloten dan zal er weinig/geen waarde in zitten, tenzij je bij aanvang van de polis een hoge storting hebt gedaan.

Conclusie; voordat je gaat betalen, eerst kijken wat jij evt nog van hem te vorderen hebt.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Bericht door jari »

Nja, da's scherper ja.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
steffi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 sep, 2007 3:59 pm

Bericht door steffi »

oke dat is dan wel duidelijk... dank jullie, nog een vraagje, moet je dat altijd via de notaris regelen? evt restschulden?
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Bericht door jari »

Ik haal niet uit je verhaal of je samenwonend was of gehuwd, en wat er verder is geregeld (samenlevingscontract???).
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
steffi
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 sep, 2007 3:59 pm

Bericht door steffi »

Hoi Jari,
We waren wel samenwonend, maar niks op papier, alleen het huis hebben we samen gekocht...
Plaats reactie