Aegon spaarhypotheek uit 96 (bandbreedte benut) houden?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Zo

Aegon spaarhypotheek uit 96 (bandbreedte benut) houden?

Bericht door Zo »

Ik begrijp dat een spaarhypotheek moeilijk is over te nemen bij het afsluiten van een extra hypotheek ?

Hangt van de nieuwe hypotheekverstrekker af of ze bereid zijn deze over te nemen?

Er zijn nog een paar moeillijkheden;
- Hij loopt nog 8 jaar.
- De bandbreedte van 1:10 is al opgebruikt.
Hij liep voor 20 jaar en nu zit er ongeveer de helft in het spaardeel
De rente staat nog op 7,4%. Met het verhuizen komt hij natuurlij kop een lagere rente en is er weer ruimte op de bandbreedte al heeft het geen zin hier meer in te stoppen gezien de korte resterende looptijd.


Of is het handiger /voordeliger om deze maar bij Aegon te houden en de tweede eventueel bij een ander af te sluiten??

Zo
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Bericht door Cnorretje »

Heeft je adviseur al geinformeerd of het niet mogelijk is die 7,4% rente mee te nemen. Dit klinkt misschien onlogisch maar ook je vergoeding over je polis blijft dan op 7,4% staan. Veel geldverstrekkers bieden namelijk deze mogelijkheid. Voordeel is dat je niet aan je polis behoeft te gaan sleutelen.
Gast

Bericht door Gast »

Bij een aantal geldverstrekkers is geruisloze voortzetting van de polis mogelijk dit zijn o.a. Rabo, Obvion en DBV.
Laat je goed voorlichten !
Zo

Bericht door Zo »

Cnorretje schreef:Heeft je adviseur al geinformeerd of het niet mogelijk is die 7,4% rente mee te nemen. Dit klinkt misschien onlogisch maar ook je vergoeding over je polis blijft dan op 7,4% staan. Veel geldverstrekkers bieden namelijk deze mogelijkheid. Voordeel is dat je niet aan je polis behoeft te gaan sleutelen.
Daar hebben we het nog niet over gehad. maar dat kost dan toch meer. Wat is het nut? Dit is de laatste keus mocht ik geen verstrekker vinden die het mee wil nemen toch?
Aegon kan toch ook de rente aanpassen en dan zou ik het ook bij hun kunnen laten.

Zo
Plaats reactie