Provisie terug

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

lassie

Provisie terug

Bericht door lassie »

Heb net twee reacties geschreven in dit forum maar ik dacht toch maar een apart bericht te schrijven.
Heb vandaag namelijk bijna 4700 euro terug gekregen aan provisie. Was namelijk toch wel een beetje huiverig of het echt wel allemaal waar was. Maar vandaag gaf mijn rekeninginfo mij het bewijs.

deinfobank.nl geeft namelijk provisie terug. Dat doet de vereniging eigen huis ook maar zij vragen 1650 euro of 1900 euro bij telefonisch contact. De infobank maar 1200 euro!
Jari

Bericht door Jari »

Is idd ook een mogelijkheid om je hypotheek te regelen, maar iedere vorm van afsluiten (bank,tp of een vaste prijs door bemiddeling via tel/fax/email) heeft z'n voor en nadelen.

Voordeel van deinfobank is idd de vaste prijs, dit is transparant en duidelijk. Als je weet wat je wil en/of je hebt een 'simpele' hypotheek nodig, dan is deze mogelijkheid denk ik ook prima.
Advisering op afstand heeft ook z'n nadelen natuurlijk, zeker als je een leek bent op gebied van hypotheken/financien en prijs alleen is niet heilig. Je moet zoeken naar de juiste prijs/kwaliteitverhouding.

Je roept wel erg radicaal dat zowel tp als bank geld verdient over uw rug,
maar dat ligt wel iets genuanceerder natuurlijk. Een bank geeft een tp bijvoorbeeld 2% over de hoofdsom bij een spaarhypotheek, maar dat is niet wat de klant aan de bank betaalt, dat is (normaal gesproken) 1%.

Bovendien zijn directe provisieinkomsten voor bank/tp ook afhankelijk van welke hypotheekvorm(en) met verwante producten er worden gesloten. Als je als klant een beetje mondig bent kun je veel voor elkaar krijgen en goedkoper uit zijn dan die 1.200 euro die je via infobank betaalt, ook bij hogere hypotheekbedragen.

Ga je naar een bank toe en je onderhandelt het een beetje goed uit, dan kun je tegen weinig of geen afsluitprovisie je hypotheek sluiten, zeker in deze tijd. En wat betreft de provisie op een verzekering, als je via een bank een kapitaal en/of risicoverzekering afsluit kun je je premie laten verlagen door de provisie er uit te onderhandelen.
Plaats reactie