hoe de nieuwe keuken financieren?

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

dbare
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 feb, 2011 11:42 pm

hoe de nieuwe keuken financieren?

Bericht door dbare »

Vraagje:
Wij gaan een nieuwe keuken aanschaffen en omdat ik weet dat onze hypotheek destijds hoger is in geschreven dacht ik dit te kunnen financieren door middel van een hypotheek verhoging. Ik ga even uit van een extra Ôé¼10.000 voor de keuken. Nou zei mijn financi├½le man dat op basis van dit bedrag de kosten om dit te realiseren tussen de Ôé¼1500 en Ôé¼2000 liggen en daardoor niet echt interessant is, gezien de hoge kosten tegen het lage extra bedrag.
Hij zei dat je dan beter een krediet (waarbij je alleen de rente betaald) kunt afsluiten maar in principe ben ik fel tegen kredieten afsluiten (buiten mijn hypotheek natuurlijk) en voelt eigenlijk niet goed.
Is er toch niet een manier om tegen geringe kosten mijn hypotheek te verhogen? of wat zou jullie advies zijn hierin?
ik hoor graag van iemand die er verstand van heeft wat mijn beste optie is om die keuken te financieren

bedankt alvast!
andos
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 01 sep, 2010 5:24 pm
Locatie: Omgeving van Emmen

Re: hoe de nieuwe keuken financieren?

Bericht door andos »

Als de hypotheek hoger ingeschreven is zullen de extra kosten om de verhoging te financieren bestaan uit eventuele taxatiekosten van de woning en vergoeding/provisie voor de adviseur. Waarschijnlijk rekent de adviseur met een vaste vergoeding of een vergoeding op uurbasis.
Op zich begrijpelijk, want of je nu voor 10.000 of 100.000 euro gaat verbouwen, er moet grotendeels hetzelfde werk door de adviseur verricht worden. Je kunt kijken of je de verhoging rechtstreeks bij de geldverstrekker af kunt sluiten tegen afsluitprovisie, mogelijk is dat goedkoper.
Plaats reactie