vrijkomen bouwdepot

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

christavandereijken
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 jul, 2010 9:59 pm

vrijkomen bouwdepot

Bericht door christavandereijken »

Hallo allen,

Wij hebben net ons eerste huis gekocht, en daarbij wat extra geld in onze hypotheek laten meefinancieren voor een verbouwing. Binnenkort wordt er bij de notaris getekend voor het huis, en is de sleuteloverdracht.

De hypotheek is uiteraard verder al rond en alles is ook verder geregeld.

Ik ben uiteraard aan het inpakken en bezig met rondkijken naar materialen voor onze verbouwing. Echter, ik vroeg mij af wanneer het bouwdepot vrijkomt, is dat na het tekenen bij de notaris of is het mogelijk al materialen en spullen aan te schaffen voor ons nieuwe huis. Helaas onze hypotheekadviseur is op vakantie, vandaar dat ik de vraag bij jullie neerleg. Ondanks dat ik het nergens terug kan lezen, weet ik bijna zeker dat jullie wel een antwoord voor mij hebben. Wij hebben uiteraard wel wat extra geld achter de hand, om wat dingen voor te schieten, maar 8000,- is natuurlijk wel wat veel om voor te schieten. Bovendien las ik ergens dat het bij sommige hypotheekverstrekkers belangrijk is dat er bij de facturen die je indient, de datum op de factuur of bon van na de overdracht moet zijn. Zoals ik dat tenminste begreep..zitten zelf bij nationale nederlanden, mocht dat iets uitmaken.

Als iemand hier iets interessants te melden heeft hierover en mij een beetje op weg kan helpen, graag...

Groetjes,

Chris.