uitbouw nieuwbouw duur?

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

aexfred1
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 29 mar, 2010 7:49 pm

uitbouw nieuwbouw duur?

Bericht door aexfred1 »

Graag hoor ik jullie mening over een uitbouw.
Wij hebben een 2 ondereenkap gekocht, en hebben nu de optie lijst gekregen.
Voor een uitbouw aan de garage waar een bijkeuken in zit aan de achterkant. Deze bijkeuken willen wij met 2 meter verlengen de prijs die de bouwbedrijf in rekening brengt voor deze 2 meter incl isolatie.
6800 euro.
Wij horen graag jullie mening, wij hebben geen idee dat dit duur of goedkoop is.
Alvast bedankt.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: uitbouw nieuwbouw duur?

Bericht door M_1 »

Lijkt me niet heel duur. Ik weet niet precies om hoeveel m┬▓ het gaat (je geeft de breedte niet aan), maar ik denk dat het zo'n 1000 euro per m┬▓ zal zijn? Volgens mij zal een gewoon huis gemiddeld zo'n 2000 per m┬▓ kosten, maar dat is natuurlijk inclusief allerlei voorzieningen etc. Dus 1000 per m┬▓ voor een simpele uitbouw lijkt mij dan wel normaal, of misschien zelfs wel goedkoop.
Rene78
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 8:11 pm

Re: uitbouw nieuwbouw duur?

Bericht door Rene78 »

Om een indicatie te geven:

Mijn uitbouw van 5,10m x 2.40,m (binnenmaat) aan mijn nieuwbouwhuis kostte mij Ôé¼22.500 euro. Inmiddels worden de uitbouwen, door de slechte verkoop, in de uitverkoop gegooid voor 16.000.....

Let wel: Dit was een uitbouw aan een huis....Dus per m2 kostte dat dus Ôé¼1838 euro...

Maar misschien ben ik wel gigantisch gen***d door de aannemer....

Groeten Rene
Ladydi
Berichten: 8
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 10:48 am

Re: uitbouw nieuwbouw duur?

Bericht door Ladydi »

Hier 5,1 bij 2,1 kost ons ruim 20.000,-. Belachelijk veel geld, maar de ruimte is lekker. Als ik had geweten dat we voor 16.000,- ook een uitbouw konden realiseren had ik dat gedaan. Maar goed er moet nog een overkapping aan de achterzijde komen, wellicht valt daarop te besparen.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: uitbouw nieuwbouw duur?

Bericht door M_1 »

De ene uitbouw is de andere niet...! Een standaard prefab uitbouw is bv. veel goedkoper dan een maatwerk uitbouw. Dus die bedragen zeggen niets.
Plaats reactie