..

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

mboerke
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 jan, 2010 9:40 pm

..

Bericht door mboerke »

..
Laatst gewijzigd door mboerke op di 01 mei, 2012 12:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Makukoe
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 26 jun, 2009 11:02 am

Re: Verbouwing binnenshuis

Bericht door Makukoe »

mboerke schreef:Een lichte bouwvergunning is volgens mij wel noodzakelijk aangezien er aan de
dragende constructie iets gaat wijzigen.
mboerke schreef:De constructeur adviseerde me om geen
vergunning aan te vragen aangezien e.e.a. binnenshuis is. Deze mening deel ik eigenlijk wel.
Heel consequent klinkt dat niet... :) :)
mboerke schreef:De constructeur adviseerde me om geen
vergunning aan te vragen aangezien e.e.a. binnenshuis is.
Kwestie van het stappenplan op de VROM-site doorlopen. Als de constructie wordt gewijzigd is er een lichte bouwvergunning vereist, ook al is het binnenshuis (wijziging constructie zal meestal binnenshuis zijn trouwens)
mboerke schreef:1. Is het onverstandig om geen vergunning aan te vragen?
Tja, niet aanvragen scheelt leges en extra werk. Of het onverstandig was weet je pas achteraf (als bijvoorbeeld blijkt dat die overbuurman een enorme **k*l is en ook nog eens bij de gemeente werkt en je hierover het leven zuur gaat maken). In sommige gevallen (asbest?) zou je misschien achteraf wensen dat je nooit een vergunning had aangevraagd.... :(
mboerke schreef:2. Als ik al begin en parallel de vergunning aanvraag, zou ik hier tegen problemen aanlopen?
Theoretisch wel, als blijkt dat je de vergunning op basis van de ingeleverde aanvraag niet krijgt. Dat zou kunnen omdat de gemeente vindt dat de constructie niet deugt. Als dat zou kloppen (en de constructeur blijkt een knoeier te zijn) is dat trouwens voor jou wel prettig als dat tijdig wordt gesignaleerd.
mboerke schreef:3. Wat zouden de consequencies kunnen zijn indien ik geen vergunning aanvraag?
In verreweg de meeste gevallen zal er geen haan naar kraaien. Verder zie hierboven.
Plaats reactie