Eigen oprit maken...

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

gavin3
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 jul, 2009 2:58 pm

Eigen oprit maken...

Bericht door gavin3 »

Hallo Mensen,

Heb nu een jaar geleden een woning gekocht met eigen erf en tuin.Ik ben er nu achter gekomen dat er een Parkeerverbod zone is in deze straat. Je mag je auto niet langs de stoep of voor je deur neerzetten. Dit is een ecologischewijk en zijn er parkeervakken aanwezig alleen deze zijn echter super klein en er is vaak geen plek wat zeer vervelend is. Had hem gewoon vaak voor me deur staan en de andere buren ook als er geen plek was.Maar nu komen er elke dag politie controleren met een bus en er zijn mensen die de politie hiervoor bellen. Nu is mijn vraag of ik wel van mijn eigen voortuin een oprit mag maken voor me auto.Ik heb al drie buren zover die dit ook wel willen. Verder staat er niks in mijn koopcontract dat dit NIET mag. Wat kan ik nu het beste doen?Gewoon een oprit maken en de auto erop zetten en kijken wat de politie gaat doen of de gemeente hierover inlichten. Heb nu ook 1000 euroÔÇÖs schade aan me auto deuken en krassen is gewoon niet leuk meer en daar doet politie helemaal niks aan


http://www.drielanden.nl/de-wijk/geschiedenis

Mvg

Gavin
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Eigen oprit maken...

Bericht door M_1 »

Dat er in het koopcontract niets staat is logisch, je hebt voor een inrit namelijk te maken met de gemeente, niet met de (vorige) kopers of bouwers. Voor de aanleg van een inrit zul je een inritvergunning van bij gemeente moeten aanvragen, maar ik denk dat dat in dit geval niet zal worden toegekend. Juist omdat het een ecologische wijk is. Met name op grond van "de bescherming van het uiterlijk aanzien van de omgeving" zal de gemeente de vergunning dus waarschijnlijk weigeren.

Dat het een ecologische wijk is waarbij je niet voor de deur zou mogen parkeren had je trouwens beter van tevoren kunnen nagaan, als dat voor jou een belemmering zou zijn om daar te kopen. Het is niet in elke wijk evident dat je bij je huis of voor de deur kunt parkeren, net als dat je bv. in de binnenstad vaak geen parkeerplek hebt.
Plaats reactie