recessie in de bouw

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

recessie in de bouw

Bericht door Steven »

De recessie in de bouw aan de lijve ondervonden:

Afgelopen woensdag een advertentie gezet om een marktplaatsachtige site voor een simpele schilderklus. Resultaat na 2 dagen:

38 biedingen
14 e-mails
10 telefoontjes

Allemaal per direct beschikbaar en sommige bereid om bijna 200 kilometer te reizen.
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: recessie in de bouw

Bericht door Treasa »

Nou, mijn zzp'er kan daar niet over mee praten.
Komt om in het werk en zit tot zomervakantie goed vol.
Misschien, eventueel heeft ie begin januari ruimte... maar dat hoor ik nog... hopelijk :shock: :mrgreen:

Eigenlijk iedereen met wie ik kontact heb (gehad) voor mijn woning heeft het stikdruk...
Wilger van de Beek

Re: recessie in de bouw

Bericht door Wilger van de Beek »

Recessie biedt starters volop kansen om nú eigen klusbedrijf te starten! Als er een uitgelezen moment is om je eigen klusbedrijf te starten, dan is het nú. Ik kan dat als directeur van het KlusHuis Nederland B.V. staven aan de praktijk van de 211 Klusseniers in Nederland. Waarom doemdenken als er juist kansen liggen? Wij krijgen steeds vaker de vraag van potentiële starters of het wel een gunstige tijd is om je eigen klusbedrijf te beginnen. Ook de kredietcrisis gaat tenslotte niet aan de bouw voorbij.

Uit onderzoek en berichtgeving blijkt dat huizenbezitters niet meer denken aan de verkoop van hun woning om naar een andere -vaak duurdere- woning te verhuizen. Ze kiezen ervoor in de bestaande woning te blijven en deze te renoveren en van luxe te voorzien, bijvoorbeeld door het installeren van een nieuwe keuken of badkamer. Juist dat is het werkterrein van De Klussenier. De traditionele aannemer profiteert nauwelijks van deze ÔÇÿverbouwingszuchtÔÇÖ. ÔÇÿDe opdrachten gaan vaak naar eenmansbedrijven, bij de gevestigde aannemers droogt het werk opÔÇÖ aldus een citaat van Henk Klein Poelhuis van de Aannemers Federatie Nederland.

Er komen in dat kader steeds meer aanvragen voor grotere klussen binnen al is de consument wel kritischer geworden. De klant wil waar voor zijn zuur verdiende spaargeld en kiest voor zekerheid. Hij wil de garantie dat hij kwaliteit krijgt voor zijn euro. Wanneer je klanten vraagt waarom ze De Klussenier hun werkzaamheden toevertrouwen, is steevast de opmerking dat er een organisatie achterstaat die garanties voor de kwaliteit biedt. Niet voor niets is ÔÇÿVertrouwd VerbouwenÔÇÖ de slogan.ÔÇÖ Groet, wilger van de beek.
Plaats reactie