Kosten verbouwing

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

eindhoven79

Kosten verbouwing

Bericht door eindhoven79 »

Hoi allemaal,

Ik ga over een aantal weken gericht zoeken naar een woning, ik heb besloten om een huis te kopen waar ik
zelf het e.e.a. aan moet gaan verbouwen.

ik wil graag een woning kopen die uit de huursector komt en wordt verkocht door de wooncooperatie,
maar ik heb geen flauw idee met wat voor kosten ik rekening moet houden.

Ik heb toevallig 1 woning al kunnen bezichtigen, daar moet een nieuwe keuken in,nieuwe badkamer en nieuwe vloeren overal,

hoeveel kan zo'n geintje me gaan kosten, ik heb het puur over de kosten aan een klusbedrijf, nieuwe keuken plaatsen, badkamer plaatsen enz

wat is een normaal tarief voor een klusbedrijf?
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: Kosten verbouwing

Bericht door Treasa »

Ff een andere tip: als je een woning koopt van een woningbouw let dan goed op de voorwaarden die gesteld worden b.v. ten aanzien van de eventuele overwaarde bij verkoop in de toekomst.
En of je die voorwaarde uberhaupt acceptabel vind...

Kosten verbouwing: gewoon eens rondbellen en prijzen opvragen.
Bij vrienden en familie vragen naar ervaringen met bedrijven en ZZP's.
Bij goede ervaringen die bedrijven ook eens opbellen en informeren.
Reken voor arbeidsuren een tarief van ca. 40 a 43 euro per uur en daarboven op de materiaalkosten.
Kan je een beetje inschaten hoe en wat.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Kosten verbouwing

Bericht door M_1 »

Het hangt ook heel erg af van de staat van het huis, en van de keuken/badkamer/vloeren die je wilt. Omdat dit van geval tot geval heel erg kan verschillen, is er niet zo makkelijk een eenduidig antwoord op te geven.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ben je niet bang dat als je bij een potentieel huis de kosten van de verbouwing zelf moeilijk kunt inschatten, je die kosten veel te laag inschat en een kat in de zak koopt? Denk je niet dat de leuke buitenkansjes al snel door klusjesmannen en handige jongens voor je neus worden weggekaapt, en dat dan dus de huizen overblijven die te hoog geprijsd zijn, of waar veel 'verborgen', duur werk in zit? Als je het werk zult moeten uitbesteden, dan zul je waarschijnlijk niet veel goedkoper uitzijn met een opknaphuis plus verbouwingskosten dan met een gewoon huis. Maar je kunt het natuurlijk wel zo maken zoals je wilt.

Bedenk dus goed waar je aan begint.
Eindhoven79

Re: Kosten verbouwing

Bericht door Eindhoven79 »

M_1 schreef:Het hangt ook heel erg af van de staat van het huis, en van de keuken/badkamer/vloeren die je wilt. Omdat dit van geval tot geval heel erg kan verschillen, is er niet zo makkelijk een eenduidig antwoord op te geven.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ben je niet bang dat als je bij een potentieel huis de kosten van de verbouwing zelf moeilijk kunt inschatten, je die kosten veel te laag inschat en een kat in de zak koopt? Denk je niet dat de leuke buitenkansjes al snel door klusjesmannen en handige jongens voor je neus worden weggekaapt, en dat dan dus de huizen overblijven die te hoog geprijsd zijn, of waar veel 'verborgen', duur werk in zit? Als je het werk zult moeten uitbesteden, dan zul je waarschijnlijk niet veel goedkoper uitzijn met een opknaphuis plus verbouwingskosten dan met een gewoon huis. Maar je kunt het natuurlijk wel zo maken zoals je wilt.

Bedenk dus goed waar je aan begint.
bedankt voor je reactie,

de huizen die te koop staan zijn altijd onderhouden geweest, waar ik vooral mee zit is dat huizen die ik inmiddels al heb bezocht met open dagen enz..beetje oriënteren(niet actief op zoek geweest) zijn vooral huizen geweest met voor mij te weinig ruimte, vloeren enz zijn niet mijn smaak, indeling vind ik niets, kijk veel op funda,jaap en al die sites maar ben werkelijk niets tegengekomen waarvan ik denk, daar zie ik mezelf wonen.

als ik bekijk dat die huizen rond de vraagprijs van 249.000euries zitten, dan ben ik eerder geneigd om een huis van rond de 190.000/200.000 te kopen en die voor 30.000euries op te knappen geheel naar mijn eigen smaak,

of denk ik te rooskleurig en kan je tegenwoordig voor 30.000euries niets opknappen? help me vooral uit die droom als het zo is :D
Eindhoven79

Re: Kosten verbouwing

Bericht door Eindhoven79 »

Treasa schreef:Ff een andere tip: als je een woning koopt van een woningbouw let dan goed op de voorwaarden die gesteld worden b.v. ten aanzien van de eventuele overwaarde bij verkoop in de toekomst.
En of je die voorwaarde uberhaupt acceptabel vind...

Kosten verbouwing: gewoon eens rondbellen en prijzen opvragen.
Bij vrienden en familie vragen naar ervaringen met bedrijven en ZZP's.
Bij goede ervaringen die bedrijven ook eens opbellen en informeren.
Reken voor arbeidsuren een tarief van ca. 40 a 43 euro per uur en daarboven op de materiaalkosten.
Kan je een beetje inschaten hoe en wat.

de huizen die te koop worden gezet worden gewoon net als ieder ander huis verkocht op de particuliere markt, zit niet met een regeling dat ik aan de woningbouw vastzit met overwaarde enz. anders had ik het natuurlijk niet eens overwogen, ik kan een redelijke hypotheek aan zonder afhankelijk te zijn van een woningbouwvereniging die me "helpt"aan een starterswoning.

mijn familieleden en vrienden wonen niet in de buurt, zij kunnen me alleen helpen met bedrijven die in het oosten van het land zitten waar ze goede ervaringen mee hebben, ik ben benieuwd hoeveel het me dan gaat kosten aan reiskosten enz?
Gebruikersavatar
Treasa
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 apr, 2008 8:49 pm

Re: Kosten verbouwing

Bericht door Treasa »

ik ben benieuwd hoeveel het me dan gaat kosten aan reiskosten enz?
Ff een offerte opvragen dan weet je het.... :?

30.000 kan vies tegenvallen...
Ik vond je reactie best sarcastisch overkomen, maar ja, tis nu eenmaal geschreven, dus kunnen dingen snel anders overkomen dan bedoeld omdat je lichaamstaal en toon mist...
Dus nogmaals een goed bedoelde tip van mijn kant, naar aanleiding van eigen ervaringen.
Bel gewoon eens rond en vraag om indicaties van kosten.
Vraag in je omgeving rond of zij goede bedrijven of ZZP's of wat dan ook weten.
Dan krijg je een beeld van de kosten en daardoor een beeld van de haalbaarheid van je gewenste woning.
Misschien is ie gewoon niet haalbaar en moet je je wensen bijstellen.
Tja, dan weet je dat tenminste op tijd...
eindhoven79

Re: Kosten verbouwing

Bericht door eindhoven79 »

Treasa schreef:
ik ben benieuwd hoeveel het me dan gaat kosten aan reiskosten enz?
Ff een offerte opvragen dan weet je het.... :?

30.000 kan vies tegenvallen...
Ik vond je reactie best sarcastisch overkomen, maar ja, tis nu eenmaal geschreven, dus kunnen dingen snel anders overkomen dan bedoeld omdat je lichaamstaal en toon mist...
Dus nogmaals een goed bedoelde tip van mijn kant, naar aanleiding van eigen ervaringen.
Bel gewoon eens rond en vraag om indicaties van kosten.
Vraag in je omgeving rond of zij goede bedrijven of ZZP's of wat dan ook weten.
Dan krijg je een beeld van de kosten en daardoor een beeld van de haalbaarheid van je gewenste woning.
Misschien is ie gewoon niet haalbaar en moet je je wensen bijstellen.
Tja, dan weet je dat tenminste op tijd...
mijn excuses als het sarcastisch overkwam, absoluut niet mijn bedoeling...
ik heb inmiddels wat offertes aangevraagd, ben ook ontzettend benieuwd wat er allemaal uitkomt,
wel bedankt voor je tips..
maar het is kennelijk een stuk duurder dan ik dacht, ik ging er daadwerkelijk vanuit dat je voor rond de 30.000euries heel wat voor elkaar zou kunnen krijgen.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: Kosten verbouwing

Bericht door M_1 »

Ik neem aan dat je met de vloer veranderen niet bedoelt om de hele verdiepingsvloer eruit te slopen, maar meer om de vloerbedekking te veranderen? Ik denk dat je met een bedrag in de richting van 50 euro per m┬▓ best een leuke vloer kunt laten leggen. Woonkamer waarschijnlijk wat duurder, slaapkamer en gang wat goedkoper, maar daar gaan de kosten hem niet zo heel erg in zitten. (Kijk daar dus doorheen als iets niet naar je smaak is...) Tenzij je bv. vloerverwarming wilt aanleggen of zo, of een specifieke, dure, smaak hebt.

Badkamer is nogal afhankelijk van wat er is en wat je wilt. Vaak is een nieuwe badkamer niet alleen nieuwe tegeltjes en nieuw sanitair, maar er komt ook vaak veel leiding (ver-)leg werk bij kijken, wat wel veel tijd en materiaal kost. Maar ik denk dat je met zo'n 10.000 wel een mooie badkamer kunt krijgen. Dan heb je Natuurlijk geen marmeren vloer of stroomcabine of zo.

De keuken is een lastig punt, omdat er heel veel prijsverschil (en kwaliteitsverschil!) zit tussen verschillende merken, en omdat het ook erg kan uitmaken wat voor inrichting je wilt en bv. wat voor werkblad. In apparatuur kun je zonder al te veel moeite zo 10.000 euro uitgeven, en dan heb je nog niet eens heel extreme apparaten, maar je kunt het ook beperkt houden tot een paar duizend. Het blad kan 1000 euro per meter kosten, voor een luxe stenen blad, maar ook 50 euro per meter. Wil je veel laden in de keuken en een appothekerskast en een hoek-carousel, tel dan ook maar een paar duizend euro bij je budget op. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het aanpassen van de leidingen en eventueel uitbreiden van groepen in de meterkast. De installatie van de keuken zelf zal trouwens iets in de richting van de 150 euro per meter keuken zijn, als alle aansluitingen op de juiste plek zitten.
eindhoven79

Re: Kosten verbouwing

Bericht door eindhoven79 »

M_1 schreef:Ik neem aan dat je met de vloer veranderen niet bedoelt om de hele verdiepingsvloer eruit te slopen, maar meer om de vloerbedekking te veranderen? Ik denk dat je met een bedrag in de richting van 50 euro per m┬▓ best een leuke vloer kunt laten leggen. Woonkamer waarschijnlijk wat duurder, slaapkamer en gang wat goedkoper, maar daar gaan de kosten hem niet zo heel erg in zitten. (Kijk daar dus doorheen als iets niet naar je smaak is...) Tenzij je bv. vloerverwarming wilt aanleggen of zo, of een specifieke, dure, smaak hebt.

Badkamer is nogal afhankelijk van wat er is en wat je wilt. Vaak is een nieuwe badkamer niet alleen nieuwe tegeltjes en nieuw sanitair, maar er komt ook vaak veel leiding (ver-)leg werk bij kijken, wat wel veel tijd en materiaal kost. Maar ik denk dat je met zo'n 10.000 wel een mooie badkamer kunt krijgen. Dan heb je Natuurlijk geen marmeren vloer of stroomcabine of zo.

De keuken is een lastig punt, omdat er heel veel prijsverschil (en kwaliteitsverschil!) zit tussen verschillende merken, en omdat het ook erg kan uitmaken wat voor inrichting je wilt en bv. wat voor werkblad. In apparatuur kun je zonder al te veel moeite zo 10.000 euro uitgeven, en dan heb je nog niet eens heel extreme apparaten, maar je kunt het ook beperkt houden tot een paar duizend. Het blad kan 1000 euro per meter kosten, voor een luxe stenen blad, maar ook 50 euro per meter. Wil je veel laden in de keuken en een appothekerskast en een hoek-carousel, tel dan ook maar een paar duizend euro bij je budget op. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het aanpassen van de leidingen en eventueel uitbreiden van groepen in de meterkast. De installatie van de keuken zelf zal trouwens iets in de richting van de 150 euro per meter keuken zijn, als alle aansluitingen op de juiste plek zitten.

PRECIES wat ik bedoelde, dank je..het ging mij om een ruwe schatting, hier kan ik zeker wat mee, ik was bang dat als ik offertes op ging vragen ik niet zou weten wat ik kon verwachten, vandaar mijn vraag eerst hier,

ik ben een behoorlijk praktisch mens, ook al ben ik een vrouw :-) maar gewoon laminaat, hoeft niet de duurste te zijn, zo ook voor mijn keuken en badkamer, als die voorzieningen maar goed zijn, het hoeft geen CRIBShuis te worden.

thanks!
Plaats reactie