Organiseren verbouwing

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Limoen
Berichten: 32
Lid geworden op: di 01 apr, 2008 6:16 pm

Organiseren verbouwing

Bericht door Limoen »

Binnenkort wil ik een verbouwing organiseren om mijn vers aangekochte pand te gaan renoveren. Wat is een goede strategie om snel en efficient te onderhandelen om zo tot een goede prijs te komen van een keuken (en een badkamer). Hier zit ook nogal wat rek in heb ik begrepen.

Voor objectieve criteria wat betreft kosten van verbouwing en aannemers kijk ik zelf vaak op werkspot. Zo viel in een onderhandeling over een andere woning de makelaar keihard door de mand door een meerprijs van 15000 euro te noemen voor een houten vloer van 70m2. 214 euro per m2 !!!!!
Limoen
Berichten: 32
Lid geworden op: di 01 apr, 2008 6:16 pm

Re: Organiseren verbouwing

Bericht door Limoen »

Nou, hier is ook niks te beleven.
Limoen
Berichten: 32
Lid geworden op: di 01 apr, 2008 6:16 pm

Re: Organiseren verbouwing

Bericht door Limoen »

Nounounou, de gemiddelde keukenverkoper is nog een stuk gladder dan de gemiddelde hypotheekadviseur.

Iemand keukenkooptips ?
Gebruikersavatar
jari
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 02 okt, 2006 6:22 pm

Re: Organiseren verbouwing

Bericht door jari »

Een hele topic voor jezelf Limoen :D .
Hypotheekadviseurs zijn geen keuken(tip)verkopers..
Het onderdeel 'verbouwen' op dit forum heeft toch een wat andere functie.
ήÎ×Îó ÎÖήοÎÉΣ ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉΣÎöÎÖÎáÎò ÎÖÎö-ÎòÎö ÎÉÎùÎô
Limoen
Berichten: 32
Lid geworden op: di 01 apr, 2008 6:16 pm

Re: Organiseren verbouwing

Bericht door Limoen »

jari schreef:Een hele topic voor jezelf Limoen :D .
Hypotheekadviseurs zijn geen keuken(tip)verkopers..
Het onderdeel 'verbouwen' op dit forum heeft toch een wat andere functie.
Nouja, indirect wel natuurlijk.

Hoera ! Mijn eigen topic
Gast

Re: Organiseren verbouwing

Bericht door Gast »

Limoen schreef:Nounounou, de gemiddelde keukenverkoper is nog een stuk gladder dan de gemiddelde hypotheekadviseur.

Iemand keukenkooptips ?
Wij hebben laatst een keuken gekocht bij. Prijzen van de apparatuur staan op hun site, dat maakt het al een stuk transparanter. Ook het praten over de prijs is een stuk eerlijker dan bij de grote namen in de markt waar ze je eerst proberen 50% te veel te laten betalen en je na een uur en 50% minder nog steeds niet weet of je een eerlijke prijs hebt.
Succes!

Beste Gast, je bewijst het gelijk van onze vragensteller. NIET SPAMMEN HIER
Tukker, moderator
Gast

Re: Organiseren verbouwing

Bericht door Gast »

Hoi snap dat jullie geen reclame op het forum willen hebben is natuurlijk terecht.
Voor de volledigheid, ik ben (gelukkig!!!) geen keukenverkoper en heb geen enkele link met het genoemde bedrijf. Was alleen erg enthousiast over de wijze waarop ze tot een goede prijs komen.

Maar tips voor keuken kopen;
-> pen en papier mee! schrijf mee, serienummers van apparaten etc zodat je de prijzen online kan checken, prijzen, kortingspercentages
-> noem nooit het bedrag dat je uit wil geven, daar zitten ze steeds naar te vissen.
-> laat een prijs maken die zo ver mogelijk gespecificeerd is, meubels, blad, apparaten.
-> teken niet de eerste keer en zoek vergelijkingsmateriaal
-> als je een prijs heb zeg dan dat je over de aparaten na wil denken (apparaten begonnen ze bij ons soms 55% boven de internetprijzen)
vraag wat ze er van vinden als je de apparaten zelf koopt en de keuken + blad bij hen
-> de brochures van de leveranciers van de apparaten geven adviesprijzen, die liggen ver boven de laagste prijs!

Succes!
meerdre
Berichten: 110
Lid geworden op: di 18 mar, 2008 2:32 pm

Re: Organiseren verbouwing

Bericht door meerdre »

Nog een tik, koop jiet bij die keukengsten die je een contract aansmeren, of waar je enkel deze dag/nacht korting krijgt etc,,,
Plaats reactie