waardevermindering huis door kleiner maken garage tbv keuken

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

hke
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 6:46 pm

waardevermindering huis door kleiner maken garage tbv keuken

Bericht door hke »

ik heb de volgende vraag.
Wij wonen in een klein dorp in de buurt van Weert (Li). We wonen in een vrijstaande woning met een ruime oprit waarop 2 auto's naast elkaar kunnen staan.

wij hebben nu een relatief kleine keuken (3 X 2,7 mtr) en een garage van 6,7 X 3,2 mtr.
De garage gebruiken wij alleen als opslag.

We zijn van plan een deel van de garage te gaan betrekken bij de keuken. (middels een verbouwing)
We krijgen dan een keuken van 3 X 6 mtr en een garage van 3,2 X 3,2 mtr.

Resultaat is dus een grotere keuken maar wel een kleinere garage. Voor ons geen probleem.

VRAAG: Wanneer we in de toekomst ons huis zouden willen verkopen, krijgen we dan minder voor ons huis?
Creëren we een waardevermindering door onze garage te verkleinen? Er past nl. dan geen auto meer in.
Onze keuken wordt daarintegen 2 keer zo groot.
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: waardevermindering huis door kleiner maken garage tbv ke

Bericht door rambagts »

Heb je naast de kleinere garage ook nog een aparte berging voor zaken als fietsen, tuinset e.d.? Zo niet dan kan dat bij verkoop een minpuntje zijn. De bergruimte is dan misschien wat aan de kleine kant.
Probeer verbouwing zo te regelen dat nieuwe kopers, als ze zaken weer willen veranderen naar de oude situatie, dit zonder een erg dure verbouwing kunnen terugdraaien. Dan valt de fin. schade (als die er zou zijn) wel mee.
Als je denkt dat je er nog jaren in zal blijven wonen zou ik het gewoon doen. Woongenot is niet in geld uit te drukken.
Als je er echt mee zit zou je een makelaar, die goed bekend is in je stad, om advies kunnen vragen.
exroosje
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 11 feb, 2015 2:57 pm

Re: waardevermindering huis door kleiner maken garage tbv ke

Bericht door exroosje »

Ik weet natuurlijk niet hoe de rest van je huis is, maar als je een kleine keuken hebt en deze weet te vergroten , dan voeg je volgens mij waarde toe, ook al gaat dat ten koste van de garage. Natuurlijk is alles individueel, maar als je een mooi huis hebt met een relatief kleine keuken kan een vergroting je markt juist vergroten.

Als mensen de auto droog willen parkeren maken ze toch een carport ... Of doe jij het...
Plaats reactie