project keuken nieuwbouw levering na oplevering?

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

suns
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 dec, 2013 6:17 pm

project keuken nieuwbouw levering na oplevering?

Bericht door suns »

Stel je koopt een nieuwbouw en daarbij zit een projectkeuken erbij inbegrepen, alleen
wil je die keuken naar eigen wensen aanpassen bij de keuken projectleverancier.
Is het mogelijk dan de keuken voor oplevering wordt geplaatst? volgens de makelaar, wordt de keuken na oplevering
van de woonhuis geplaatst? is dit logisch en de normale wijze? En staat zo iets in het koopcontract enz.
het gaat dus niet meer om de standaard keuken. Wie heeft hier ervaring mee?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: project keuken nieuwbouw levering na oplevering?

Bericht door rambagts »

Als je de luxere keuken via de aannemer die de woning bouwt hebt geregeld zal de aannemer deze luxere keuken plaatsen ipv de standaard keuken maar als je deze keuken via een andere hebt geregeld is het gebruikelijk dat de aannemer de standaard keuken plaatst. Het is dan gebruikelijk om de nieuwe keuken na de oplevering te laten plaatsen.
(Als je deze luxere keuken niet hebt meegenomen in het koopcontract zal de aannemer dus de keuken opleveren die in je contract is opgenomen en waarvoor je dus bij de oplevering voor tekent en garantie krijgt).
suns
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 dec, 2013 6:17 pm

Re: project keuken nieuwbouw levering na oplevering?

Bericht door suns »

rambagts schreef:Als je de luxere keuken via de aannemer die de woning bouwt hebt geregeld zal de aannemer deze luxere keuken plaatsen ipv de standaard keuken maar als je deze keuken via een andere hebt geregeld is het gebruikelijk dat de aannemer de standaard keuken plaatst. Het is dan gebruikelijk om de nieuwe keuken na de oplevering te laten plaatsen.
(Als je deze luxere keuken niet hebt meegenomen in het koopcontract zal de aannemer dus de keuken opleveren die in je contract is opgenomen en waarvoor je dus bij de oplevering voor tekent en garantie krijgt).
even over de garantie
indien je standaard keuken neemt wordt deze door brynzeel gelevert van de ontwikkelaar en heb ik garantie bij brynzeel.
Nu neem ik bij hetzelfde project keuken leverancier brynzeel een luxere keuken, dan heb ik toch ook garantie van Hetzelfde keukenbedrijf.
Het enige verschil is dat oplevering een kale woning hebt toch? en dan later pas de keuken.

zijn er enig consequentie indien de keuken na oplevering gebeurt bv met garantie enzz?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: project keuken nieuwbouw levering na oplevering?

Bericht door rambagts »

Ik bedoelde met de garantie , de garantie van de aannemer m.b.t. onverhoopte klachten na oplevering van jullie woning. Op de luxere keuken zelf zit natuurlijk ook garantie van Bruinzeel. Maar stel dat er voor die plaatsing leidingen en afvoeren moeten worden verplaatst dan zal de aannemer van jullie huis lekkages e.d. niet voor zijn rekening nemen.
suns
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 dec, 2013 6:17 pm

Re: project keuken nieuwbouw levering na oplevering?

Bericht door suns »

rambagts schreef:Ik bedoelde met de garantie , de garantie van de aannemer m.b.t. onverhoopte klachten na oplevering van jullie woning. Op de luxere keuken zelf zit natuurlijk ook garantie van Bruinzeel. Maar stel dat er voor die plaatsing leidingen en afvoeren moeten worden verplaatst dan zal de aannemer van jullie huis lekkages e.d. niet voor zijn rekening nemen.
Oke thx
Plaats reactie