Dochter verlijft in mijn woning

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ea1234
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 apr, 2013 3:46 pm

Dochter verlijft in mijn woning

Bericht door ea1234 »

Mijn partner en ik hebben samen een koopwoning. Ik woon sinds februari dit jaar in het buitenland vanwege werk. Mijn oudste dochter woont op haarzelf in Nederland, maar komt in de weekenden en vakanties thuis slapen. Volgens mij betekent dit dat ik geen rente meer in aftrek mag brengen, omdat de woning nu in box 3 valt. Is dit ook zo wanneer mijn dochter er in de vakanties en weekenden slaapt?
HJV
Berichten: 280
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 10:45 pm

Re: Dochter verlijft in mijn woning

Bericht door HJV »

Eerst de volgende vraag beantwoorden
Ik woon sinds februari dit jaar in het buitenland vanwege werk
Leegstand eigen woning door tijdelijke uitzending of overplaatsing
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Dochter verlijft in mijn woning

Bericht door webka »

Bij uitzending heb je wel aftrek, er vanuit gaande dat er geen andere woning is die momenteel voor aftrek in aanmerking komt. Tevens mag de woning niet aan derden beschikbaar worden gesteld. Een dochter die daar slaapt valt daar niet onder. Wel moet je het eigenwoningforfait op 1% zetten ipv 0,6%
HJV
Berichten: 280
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 10:45 pm

Re: Dochter verlijft in mijn woning

Bericht door HJV »

@ wepka, hier zit het probleem
Mijn oudste dochter woont op haarzelf in Nederland
eigen kinderen mogen wel in de woning blijven wonen, zij dienen jonger te zijn dan 27 en direct voorgaande aan de uitzending tot het huishouden hebben behoord.

Daar dochter op zich zelf woont zal zij bij het GBA op dit woonadres zijn ingeschreven, deze route sluit dan de deur.

Enigste wat ik zou kunnen bedenken is een verzoek aan de Inspecteur de Belasting om toestemming te vragen met het oog op de veiligheid/bewaking van het pand of er toestemming kan worden verleend voor de weekends etc.

Casus is controleerbaar en wel deze, woning die ge ruimen tijd leeg staat daar sluit men de vaste kosten zoals water, gas en licht af, verblijft er iemand in de woning dan lopen de meterstanden door.

Bij zwartspaarders duurt het elf jaar ze boven water te krijgen, deze slechts 11 minuten, door koppeling van gegevens.

Het klinkt als een sprookje maar wel een waarheids sprookje.

Grv HJV
Tino55
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 apr, 2015 10:20 am

Re: Dochter verlijft in mijn woning

Bericht door Tino55 »

Ja zou raar zijn toch als je geen aftrek meer hebt omdat je in het buitenland woont. Je hebt maar 1 huis in Nederland wat je aftrekt toch?
Plaats reactie