eerst zelf gefinancierd, achteraf declareren bij bouwdepot?

Wat komt er kijken bij het verbouwen van uw huis?

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

reaper
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 mei, 2009 2:11 pm

eerst zelf gefinancierd, achteraf declareren bij bouwdepot?

Bericht door reaper »

Ik heb de afgelopen 3 jaar zelf redelijk wat zelf gefinancierd bij de verbouwing van m'n huis.
Maar nu wil ik dit liever bij een bouwdepot twv 10.000 euro onderbrengen.
Kan dit zomaar? Het afgelopen half jaar is er nog redelijk wat gebeurd aan woning-verbetering. Maar ook dik 2 jaar geleden.

Kan ik de bonnen alsnog declareren bij een bouwdepot?
rambagts
Berichten: 2173
Lid geworden op: do 13 sep, 2007 6:19 pm

Re: eerst zelf gefinancierd, achteraf declareren bij bouwdep

Bericht door rambagts »

Het is volgens mij niet zo zeer de vraag of je geldverstrekker dit accepteert maar of de Fiscus die bonnen accepteert ivm renteaftrek.
Je kunt dus maar beter eerst de belastingtelefoon bellen.

Er zijn geldverstrekkers die bouwdepotbedragen tot ca 10.000 gewoon op je eigen bankrekening storten. ABN (als voorbeeld) vermeldt
Verbouwt u voor minder dan Ôé¼ 10.000,-? Dan krijgt u het geld direct op uw betaalrekening gestort. U hoeft dan geen rekeningen naar ons te sturen. Het is wel de bedoeling dat u de rekeningen bewaart. Het kan zijn dat de Belastingdienst hiernaar vraagt.
M_1
Berichten: 3049
Lid geworden op: ma 04 aug, 2008 10:56 am

Re: eerst zelf gefinancierd, achteraf declareren bij bouwdep

Bericht door M_1 »

Volgens mij moet er voor de fiscus wel een duidelijk verband zijn tussen het aangaan van de lening en de verbouwingen. Je mag dan uit praktische overwegingen wel rekeningen voorschieten, om te voorkomen dat je over de betalingstermijnen gaat en om wat bonnen te verzamelen en in een keer te declareren, maar dan moet de declaratie wel binnen een paar maanden gebeuren. Rekeningen van 2 jaar geleden zullen dan niet snel worden geaccepteerrd en het lijkt mij ook dat je de lening in principe al v├│├│r de verbouwing zou moeten hebben geregeld.
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: eerst zelf gefinancierd, achteraf declareren bij bouwdep

Bericht door Jean henri »

M-1 heeft het bij het juiiste einde.

Er moet een relatie zijn tussen geldlening en verbouwing. Die ontbreekt hier.
Plaats reactie