schuld + hypotheek

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

miep

schuld + hypotheek

Bericht door miep »

even kort. man vrouw 36000 en 15000 full vast dienst. partime vast dienst.

willen huis kopen van 225000kk is uit de huur gekomen.
wonen 10 jaar nu huurhuis 520,00 kale huur en hebben door omstandig heden al 9 jaar alleen aflossing krediet.
elkekeer overstappen om rente te verlagen komen er niet van af. er is geen eigen geld alleen over 7 jaar abc spaarplan 20 jaar vast 25,00 pm
en over 10 jaar belegging? 80 euro in de maand ook 20 jaar vast dus komt wel wat maar nu nog niet en hoe veel?
maar goed wij willen graag een hypotheek nemen met de krediet erin ,kan dit ?of kunnen me ouders me ook helpen
hebben een koopwoning.mijn vader is 68 met overwaarde ben zelf 33 of kan ik van iemand een ouwe sok lenen.nu betaal ik alleen rente
en woon nog steeds in een flat met kind ,terwijl ik ook in een koopwoning wil wonen ,maar kan wel kopen en de krediet
ernaast erbij maar wat als de rente omhoog gaat van de krediet dan kan ik misschien mijn hypotheek niet meer betalen
ik ga geen bedragen noemen maar betaal 280 euro rente in de maand. dus dat wordt rekenen. 7,9.
heeft iemand tips ideeen doe ik hier goed aan om toch te kopen of ?wie weet het loop al 5 jaar zo en durf niet de stap te nemen.als ik het huis opknap zal het aan zienlijk 20,000 euro in waarde stijgen.
miep

Re: schuld + hypotheek

Bericht door miep »

er zijn er al vele geweest allemaal zeggen ze wat anders of de hypotheek wordt te hoog.
dat we het uiteindelijk niet durfen te doen. maar iedereen zegt dat jullie niet kopen ja hehe dat begrijp ik maar weten niet dat er nog een krediet open staat.ik moet kiezen uit huren 600 +krediet of kopen 900 ongeveer denk ik +krediet
huren 940 blijft zo of aflossen 5jaar 300,00 dus kom ik op 1240,00 of kopen 1240,00 blijf ik ook met de krediet zitten.
maar over 7 jaar komt mijn spaarplan vrij en is mijn huis ook in overwaarde gestegen.en kan ik dat gedrag in mijn aflossing stoppen maar is het wel in die tijd naar me toe gekomen.toch .wij betalen 280,00 rente en 80 euro belegging
al 5 jaar in aandelen.deze staat vast 10 jaar .of denk ik nu helemaal verkeerd de schuld is 40.000,00
we kunnen een hypotheek krijgen van 270.000 werken allebij al 15 jaar voor de zelfde baas geen anderen dingen geen regi bkr of achterstanden ik ga alleen maar meer werken dus wordt alleen maar beter maar dat weet je niet zeker.
ik vind het moeilijk iets in me zegt dat ik het moet doen. maar....weet niet zo goed waar ik goed aan doe.
zo doende probeer ik het op deze manier om veel info te verschaffen. als ik het niet doe ben ik weer terug bij af zo als 5 jaar geleden.gaat elke keer zo.en aan wat voor hypotheek ik moet gaan zitten denken.weten jullie iets.
Steven
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr 21 sep, 2007 4:04 pm
Locatie: Amsterdam

Re: schuld + hypotheek

Bericht door Steven »

Beste Miep,

Een hypotheek nemen is helaas niet het wondermiddel om van de lasten van een krediet af te komen. Gelet op jullie kale huur, zal het kan kopen van een woning van 225.000 euro een verdubbeling van de woonlasten betekenen. Als je ouders je willen helpen, dan zie dat vooral in de sfeer van de aflossing van jullie huidige kredieten.

Mijn advies is dat jullie eerst een deel van het krediet aflossen, zodat jullie met minder bagage een hypotheek kunnen aanvragen.
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: schuld + hypotheek

Bericht door Adviseur hypo »

hallo Miep,
gezien het feit dat je nu op 800 maandlasten zit (+ 100 euro voor beleggingspolissen..) en je maar niet van de lening af kan komen, is het inderdaad maar de vraag of je dit huis wel moet kopen. Je zit dan al snel met hogere lasten en dat is niet handig gezien het hiervoor genoemde. Daarnaast heb je nog extra kosten (onderhoud/verzekeringen) bij een eigen woning.
Zou je vader je willen helpen (soort voorschot op dat hij zijn huis gaat verkopen in de toekomst) dan kan dat wel interessant zijn (stel hij schenkt je maandelijks een bedrag en/of lost de lening af).
Verder zou ik eens iemand naar de belegginspolissen laten kijken (van de 25 euro zal niet veel belegd worden vrees ik, dus wellicht kun je daar op gaan besparen.
miep

Re: schuld + hypotheek

Bericht door miep »

dus is beter om bv 3jaar lang 1000 euro in te lossen + vaste lasten doen we even alleen de huur ben dan helemaal schuld vrij in de vorm van een persoonlijke lening.en hier blijven.in huur huis dan kopen. de adv... heeft ook gezegt dat als ik een hyphoteek neem van 250.000 totaal .dat ik weet niet meer precies zijn verschillende bedragen hang ook af van wat voor .
rond de 900 euro zit en dan appart me krediet van 280,00 aflossing dat het wel naar je toe komt. en ik wel iets kan zoeken waar ik graag wil wonen bv heel huis met tuin. we hebben 3000,00 schoon in de maand .
kan mijn vader een tweede hypotheek op nemen en dat aan mij schenken en ik trerug betalen rente vrij
of mag hij alleen 4300 euro gegeven en als hij dat wel mag wat zijn dan voor hem de nadelen mag het niet meer aftrekken
bij zijn hypotheek heeft hij dat na gevraagd maar zijn leeftijd speelt een rol dus moet hij alles misschien overgooien.
maar komt een boete bij dus ..ik wil toch graag weten hoe dat zit heeft u daar nog tips over en is een persoonlijke lening goed evt.of wat anders
Adviseur hypo
Berichten: 993
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 3:57 pm
Locatie: Eindhoven

Re: schuld + hypotheek

Bericht door Adviseur hypo »

miep schreef:kan mijn vader een tweede hypotheek op nemen en dat aan mij schenken en ik trerug betalen rente vrij
of mag hij alleen 4300 euro gegeven en als hij dat wel mag wat zijn dan voor hem de nadelen mag het niet meer aftrekken
bij zijn hypotheek heeft hij dat na gevraagd maar zijn leeftijd speelt een rol dus moet hij alles misschien overgooien.
maar komt een boete bij dus ..ik wil toch graag weten hoe dat zit heeft u daar nog tips over en is een persoonlijke lening goed evt.of wat anders
Beste Miep, veel vragen..
1) Persoonlijke Lening is op zich prima. Let wel op dat je extra mag aflossen zonder boete. Wellicht kun je elders een lagere rente krijgen dan je nu hebt, dat scheelt ook weer. Let wel op dat er dan geen onnodige extra dekkingen (arbeidsongeschiktheid bv) bijkomen
2) overgooien: is zo weinig over te zeggen zonder verdere gegevens (waarde huis, hoogte hypotheek, hoogte rente, inkomen, geldverstrekker, hoe lang rente nog vast etc==> ;laat er gewoon iemand naar kijken die je vertrouwt
3) schenken/lenen. Als je vader geld leent op zijn huis om aan jou door te lenen is de rente voor hem niet aftrekbaar. Zou jij dat geleende geld echter gebruiken om een huis te kopen is de rente voor jou wel weer aftrekbaar. in dat geval is het dus zelfs soms handig een hele hoge rente aan pa te betalen (pa hoeft er nl geen belasting over te betalen). vervolgens kan pa de ontvangen (hoge) rente weer belastingvrij terugschenken (indien het binnen de vrijstellingen blijft, maar daar lijkt het hier wel op)==> ook hiervoor, ga naar een financieel planner of hypothecair planner, wellicht zelfs naar een notaris
miep

Re: schuld + hypotheek

Bericht door miep »

dank jullie wel tips zijn nog altijd welkom hier kan ik wat mee
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: schuld + hypotheek

Bericht door Cnorretje »

Situatie is te complex om via dit forum concrete oplossingen te bieden.

Nog een paar opmerkingen:

* Hoe je het ook draait of keert de lening van 40.000 is een Box 3 lening en zal dit ook blijven.

* Vraag me af wat je verteld is. Lijkt mij onmogelijk om met een maandbedrag van E 80,- deze schuld in 10 (of 15) jaar af te lossen. Dan moeten er wel extreme rendementen gemaakt worden.
miep.

Re: schuld + hypotheek

Bericht door miep. »

het gaat er nu om zal ik kopen of niet kwa lasten maakt het niet uit. de polissen stellen niet zo veel voor dat weet ik ook
ze staan allebei 20 jaar vast de een komt over 7 jaar en de ander over 10 jaar.is gewoon een aanvulling en niet om mijn schuld mee af te lossen. kan het wel is het mee genomen maar daar ga ik niet van uit. waar ik over denk is als u nu mijn
krediet over sluit naar een persoonlijke lening en over drie jaar schuld vrij ben betaal ik let op 1000,00 euro
de rest gaat door. vaste laasten maar als ik nu een huis koop en ook gewoon mijn hypotheek betaal en daar naast gewoon mijn krediet zit ik toch op het zelfde ,maar komt het wel naar mijn toe .ik wil een huis kopen die ik graag wil
het is een huur huis geweest en moet nog wat aan gedaan worden dat geld krijgen we als we een huis kopen dat wil ik daar in steken met de over waarde van het huis kan ik een tweede hypoteek op nemen en dat weer aflossen in de krediet oke het is niet aftrekbaar meer omdat ik het niet in me huis stopt. wat ik ook nog kan doen is 10.000 mee nemen in mijn hypotheek 10.000, eigengeld. polissen afkopen staan nu op 17,894 maar krijg dan 10,273 blijft 10.000 over maar wil ik eigenlijk niet doen. het voelt niet goed. of zit ik er echt naast. en waarom denk ik zo.ik heb totaal er helemaal geen verstand van maar iets in me zegt het ..raar he ze zeggen wel eens dat je gevoel af moet gaan.ik weet het niet meer
er komt maandag weer zn mannetje die zal ook wel weer wat anders zeggen?we gaan het helemaal uit pluizen.
maar mijn vader komt ook erbij kijken wat er nu allemaal kan maar tips zijn nog steeds wel kom
Plaats reactie