Renteteruggave bij parrtime baan en eigen bedrijf V.O.F. ??ÔÇÅ

Hypotheekrenteaftrek, familieleningen, gevolgen relatiebreuk, schenk- en erfbelasting, overdrachtsbelasting.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

ferdinandmexico
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 apr, 2011 2:43 pm

Renteteruggave bij parrtime baan en eigen bedrijf V.O.F. ??ÔÇÅ

Bericht door ferdinandmexico »

Hallo dames en heren,

Mijn naam is Fernando Lujano en ik ben momenteel aan het afstuderen. Ik verwacht in augustus klaar te zijn. Momenteel heb ik 2 huizen in mijn bezit. 1ste huis heb ik een hypotheek via een bank en 2e huis heb ik een hypotheek via een particulier.

Sinds januari heb ik samen met mijn broertje een V.O.F. gestart en werk ik parttime bij. Ik heb mijn fultime baan opgezegt.

Nu kreeg ik over 2010 per maand een bedrag van +- 260 euro per maand rente teruggave terug voor mijn 1ste huis. Ik verdiende toen +-2500 per maand.

Sinds januari verdien ik +- 500/1000 per maand via mijn bijbaan en heb ik nog geen winst via mijn eigen onderneming (ik hoop hier snel verandering in te brengen).

Ik ontvang wel gewoon nog 260 eur per maand rente teruggave maar heb op een aantal forums gelezen dat dit bedrag minder zal worden naarmate je minder verdiend. Ook heb ik gelezen dat als ik straks geen bijbaan meer heb en fultime met de V.O.F. aan de slag zal gaan ik geen recht meer heb op rente teruggave. Klopt dit?

Als voordeel heb ik gelezen dat je de betaalde rente per jaar van de winst kunt aftrekken, zodat je hier geen belasting over betaald. Dus naast startersaftrek en zelfstandigenaftrek kan ik ook nog de hypotheek rente aftrekken van de winst? Betekent dit dat ik dan over de 1ste +- 20000euro winst (als ik 10000 winst heb per jaar en 10000 zelfst en starters aftrek) geen winstbelasting hoef te betalen?

Graag zou ik advies willen hebben van iemand...
1.wat moet ik momenteel doen met de renteteruggave per maand, nu ik een bijbaan heb en niet meer een fulltime salaris heb, en mijn bedrijf heeft nog geen winst.
2. wat moet ik doen met de renteteruggave als ik alleen nog met mijn bedrijf verder ga en wat is nu het echte voordeel van een bedrijf tegenover fulltime werken voor een baas mbt de renteteruggave per maand?

Graag verneem ik van iemand

Dank voor het lezen in ieder geval, Ik hoop dat iemand het begrijpt.

Groet,