Moderators: jari, Makukoe, Tukker, Cnorretje
Sandra1978 schreef:Nu is mijn vraag, kan mijn vriend zeggen dat hij de schenkingen heeft gekregen en nog een bepaald bedrag aan overwaarde?
Sandra1978 schreef:En ja hij heeft afgezien van de schenking maar ik vroeg me dus af, hij zou incl schenkingen zo'n 80.000 euro ontvangen en zonder deze schenking 50.000, wanneer je zou zeggen dat je er wel de schenkingen uithebt hou je nog een overwaarde over van 20.000 euro en dat zou belastingtechnisch gezien gunstiger zijn omdat de schenkingen niet belast zijn.
Sandra1978 schreef:Bij uitkoop van haar zou dus eerst de schenkingen verrekend worden en dan de overwaarde gedeeld.
Sandra1978 schreef:Owja als toevoeging we hebben de overwaarde niet in de aankoop van onze nieuwe woning zitten, gelukkig maar want met haar verklaring dat ze de woning kan kopen was dat voor de bank voldoende voor de hypotheek, dat geld hebben we nog niet in ons bezit....
Sandra1978 schreef:Maar dan nog een vraag, nu is de woning dus nog niet verkocht, als we de voorlopige teruggaaf van de belasting aanvragen voor onze nieuwe woning, kan je dan volledig de hypotheek aftrekken totdat het geld er ook daadwerkelijk is?
Sandra1978 schreef:willen de belasting best een handje helpen om daarachter te komen, dwarsliggen kan zij niet alleen....
Sandra1978 schreef:Want mijn vriend heeft dan een eigen woningreserve maar ik niet. Krijgt hij over dat deel geen aftrek en ik wel? (hebben een samenlevingscontract aan gaan in augustus trouwen, dan zou volgens mij gelden dat we beide 25.000 op moeten voeren als eigen woningreserve?)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten