A-notaris Bunnik slechte keus

Vragen en discussies over notarissen, aktes en contracten.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Carmen

A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door Carmen »

hoi,
wij hebben net een huis gekocht en bij A-notaris in Bunnik de transportakte, hypotheekakte en het samenlevingscontract op laten maken. Vooral omdat deze niet zo duur was. Maar hier hebben we achteraf erg veel spijt van. Erg slechte service, moesten lang wachten, de notaris die tekende wist niks van ons dossier, erg onaardige mensen (niks geen felicitatie ofzo toen we hadden getekend) en uiteindelijk hebben ze onze paspoortnummers verkeerd in het kadaster gezet. Geen aanrader dus!!!! Carmen
Yorick
Berichten: 14
Lid geworden op: do 17 mei, 2007 7:59 pm

Bericht door Yorick »

Bij dit soort zaken zal ik zeker een klacht indienen. Dat kan bij de Notariële Beroepsorganisatie (KNB). Zij verlangen wel dat je het eerst met de notaris zelf probeert op te lossen, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt?
Carmen

Bericht door Carmen »

uiteindelijk hebben we een mooie bos bloemen gekregen van diegene die we in eerste instantie hadden gesproken. Dus hebben we het hierbij gelaten.
Paul
Berichten: 15
Lid geworden op: di 04 sep, 2007 4:42 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Paul »

Tsja, goedkoop is duurkoop, was het gezegde toch?
Groeten, Paul
mcloud
Berichten: 147
Lid geworden op: di 14 aug, 2007 2:59 pm

Bericht door mcloud »

tja , hoeft natuurlijk niet altijd he ;)

kan net zo goed bij een dure zijn
jotifa

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door jotifa »

Ook onze ervaring is ook niet fantastisch. Via prijsvergelijk.nl kwam deze notaris als goedkoopste uit de bus. Uiteindelijk kregen we een factuur van Ôé¼ 200,= meer! Na 5 minuten binnen werden we geholpen door een assistente die de akte voorlas en binnen 3 minuten haalde ze Ôé¼ 110,= van de prijs af (had overduidelijk vaker met het bijltje gehakt). Uiteindelijk dus Ôé¼ 60,= meer betaald dan nodig. Exclusief kantoorkosten was de eerstgenoemde prijs (deze bedragen Ôé¼ 125,=) maar na tel. contact werd toegezegd dat de prijs inclusief alles was. De notaris kwam 2 minuten voorbij om te tekenen en te vragen of alles duidelijk was. Volgende keer toch weer naar onze eigen notaris dus. De vervolgafspraak voor een andere kwestie zullen wij dus zeker niet bij A-notaris gaan doen.
Loeszie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25 mei, 2008 8:39 pm

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door Loeszie »

Ik heb ook diverse malen geprobeerd iemand aan de lijn te krijgen, vervolgens werd ik op zondag (!) teruggebeld... :shock: Als het in het begin al zo moeilijk gaat, laat maar zitten dan.. Uiteindelijk ben ik dus blij dat ik een ander heb gekozen als ik dit zo lees..
Gast

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door Gast »

En weer 1!
Nota van afrekening ontvangen, alles bij elkaar een stuk meer notariskosten dan overeengekomen.
Wat te doen?!
Gast

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik kan het niet genoeg benadrukken; GA NIET NAAR ANOTARIS IN BUNNIK!
- Na zeer lang aandringen en bellen worden de conceptaktes "last minute" gemaild
- In eerste instantie worden de aktes van andere mensen gemaild...
- De afrekening klopt van geen kant met het offertebedrag (circa EUR 500,- duurder!)
- De ochtend van transport, moeten koehandelen over de afrekening.

Goedkoop is in dit geval dus echt duurkoop. ANOTARIS is een aktefabriek, die op vervelende wijze zaken probeert te doen!

Ik speel met de gedachte een klacht bij de beroepsorganisatie in te dienen, om hopelijk meer mensen te behoeden voor deze cowboys.
Zouden jullie dit aanraden?

gr
Gebruikersavatar
MaaikeB
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 20 feb, 2008 5:27 pm

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door MaaikeB »

Je kunt het altijd doen. Je zult er zelf waarschijnlijk geen baat meer bij hebben, behalve het gevoel dat je er iets mee gedaan hebt.

Lees ook nog eens Tukkers bericht van 2 juli. Daar ligt de hele clou van dit soort praktijken.

Edit: aktes van anderen gemaild krijgen is natuurlijk echt schandalig en een klacht waard. Dat soort gegevens horen absoluut niet bij verkeerde mensen terecht te komen, daar hoor je een notaris in te kunnen vertrouwen.
Bommetje

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door Bommetje »

wij hebben vorig jaar ook zaken gedaan met die A notaris en hebben hier erg spijt van. Het is gewoon een xxxxxx eerste klas met een gladde praat.
Gast

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door Gast »

Bommetje schreef:wij hebben vorig jaar ook zaken gedaan met die A notaris en hebben hier erg spijt van. Het is gewoon een xxxxxx eerste klas met een gladde praat.
Blijft onvoorstelbaar dat zo'n Anotaris ongestraft op deze wijze kan werken. A-notaris, wat mij betreft B-keus.
Makelaars en hypotheekadviseurs in de regio hebben ook alleen maar slechte verhalen over dit kantoor.
Onbetrouwbaar en onzorgvuldig. Mensen wees gewaarschuwd! GA NIET NAAR ANOTARIS
gast

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door gast »

ook ik ben sinds april bezig met de aankoop van onze eerste woning.
bij verschillende notarissen offertes op laten maken.
uiteindelijk voor anotaris gekozen omdat deze snel reageerde op elke vraag en een all inclusief bedrag vroegen.

eenmaal daar geweest en de voorlopige koopovereenkomst ondergebracht kreeg ik geen reactie meer op welke van mijn vragen dan ook.

samenleefcontract moest ook nog gedaan worden en dit moes samen met een testament (dit bedrag werd niet vermeld in de offerte) kortom kwamen we voor het samenleefctontract ineens 400 euro duurder uit.

ook toen ik meermaal gevraagd had naar de kosten hiervan bleef een antwoord uit.

zojuist de concept aktes ontvangen voor levering en hypotheek van persoon A (diezelfde aktes ontving ik een halve dag later ook van persoon B) in beide gevallen klopte de koopsom niet die vermeld stond bij de akte van levering.
Van persoon B ontving ik ook meteen een nota van afrekening.

in tegenstelling tot de eerder ontvangen offerte van 890 euro voor levering en hypotheek inclusief kadaster en BTW.
kan ik hier lezen kosten akte hypotheek en levering 2 maal 450 eur
kadaster kosten tweemaal 91 euro
tweemaal opslagen van 28 euro
leges en derden 120 euro
en als klap op de vuurpijl de btw eroverheen voor levering a 623 euro = 118.37
en vooor de hypotheek akte a 4787 euro = 90.82

komt het totaal plaatje op net iets minder dan 1500 eur. in mijn ogen een heel verschil met 890 euro INCL.
maar wat we hieraan kunnen doen? geen idee.

als je de personen wilt spreken die hierover gaan voor uitleg zijn ze niet te bereiken en wordt je (zoals zo vaak al gebeurd is) beloofd te worden teruggebeld.

een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een notaris.. ga NIET naar A-notraris!!!
Gast

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door Gast »

Hoi, ik wordt weer goed pissig als ik dit verhaal lees over Anotaris!
Bij ons vergelijkbaar verhaal

- protesteer schriftelijk, (mail/post) z.s.m. tegen de afrekening.
- je wordt niet teruggebeld, dus blijf hangen en vraag naar iemand met wie je zaken kan doen.
- wat dan volgt is koehandelen. Post voor post ter discussie stellen en zeggen dat je niet akkoord gaat omdat er een all-in tarief is afgesproken. Uiteindelijk heb ik van de EUR 500 te veel opgevoerde kosten, EUR 400 van de afrekening afgekregen.....
- probeer dit voor transport te regelen, daarna heb je niet zo veel meer te onderhandelen vrees ik.
- klacht indienen bij koninklijke beroepsorganisatie
gast

Re: A-notaris Bunnik slechte keus

Bericht door gast »

ik lees zojuist de reactie.

wat bedoeld u precies met post voor post?
ik zou morgen worden teruggebeld (maarja dat verhaal kennen we) en als hieruit geen resultaat komt was ik zowieso van plan een klacht in te dienen. u schrijft bij de koninklijke beroepsonrganisatie. is dit zo te vinden op het internet?
Gesloten