Huis kopen maar bank verkopende partij betrokken

Vragen en discussies over makelaars en het kopen/verkopen van een woning.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Jilla
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 1:48 pm

Huis kopen maar bank verkopende partij betrokken

Bericht door Jilla »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag:|
Mijn vriendin en ik willen een huis kopen. Dit hebben we bezichtigd en wat info over de eigenaar ingewonnen.
Dhr. is gescheiden en daarom is het huis te koop gezet (staat al sinds 2012 te koop!). Het huis staat onder water en wordt dus met een restschuld verkocht.
Vorige week hebben we een bod uitgebracht. Eergister werd ik door de makelaar teruggebeld met de mededeling: "De bank van de verkopende partij bemoeit zich met de verkoop en jullie bod ligt nu bij de bank"
Wat betekend dit? Dat Dhr. zijn hypotheek niet meer betaald? Of alleen dat hij het met een restschuld gaat verkopen?
Wij willen het huis graag hebben en zitten ook nog eens met een deadline. We willen max half juni uitonderhandeld zijn anders krijgen we de hypotheek miss niet rond ivm aflopend contract van mijn vriendin. oplevering moet voor 31juli plaatsvinden. Iemand nog tips om het proces te bespoedigen? Ik hoorde ook dat als de bank bij de verkoop betrokken is dat het langer kan duren (i.v.m. contra taxatie)
Ik hoor heel graag van jullie.

mvg,

Henk
Jilla
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 1:48 pm

Re: Huis kopen maar bank verkopende partij betrokken

Bericht door Jilla »

Ze heeft een intentieverklaring dat haar contract verandert in een vast contract.
Ze is de baan echter zat en gaat iets anders doen, wel een stuk minder loon bij de nieuwe baan, vandaar.
Jilla
Berichten: 22
Lid geworden op: do 28 mei, 2015 1:48 pm

Re: Huis kopen maar bank verkopende partij betrokken

Bericht door Jilla »

Nog een andere vraag Tukker:

Weet jij of de bank vaal de onderhandelingen overneemt? Of zegt de bank alleen "wij willen minstens ....Ôé¼ voor t huis"
Ik hoop niet dat als de bank zelf gaat onderhandelen dat het lang duurt, dan krijgen wij de financiering namelijk niet meer rond.
Maar dit kan ik gewoon aangeven toch? Dat als ze willen verkopen, dat we snel eruit moeten komen.
Alvast bedankt!

Gr Henk
Plaats reactie