Inkooporganisatie

Discussies en uitwisseling van ervaringen door hyptheekadviseurs, notarissen, fiscalisten en andere professionals.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Secret-Agent
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 11:02 am
Locatie: Gouda

Inkooporganisatie

Bericht door Secret-Agent »

Beste Collega's

Ik ben me aan het orienteren wat betreft inkooporganisaties. De volgende aandachtspunten zijn voor mij van belang;

Offerte aanvraag via inkoop of rechtstreeks, indien via inkoop vertraging?
Indienen stukken via inkoop of rechtstreeks? Vertraging?
Kontakten met banken, via inkoop of rechtstreeks? Geen drukmiddel igv spoed indien via inkoop
Kopie van polissen via inkoop of rechtstreeks?
Rekeningcourant via inkoop of rechtstreeks? Indien via inkoop-> wat als inkoop failliet gaat/ stopt/ verkocht word of bij beëindiging samenwerking
Post van banken via inkoop of rechtstreeks?
Wat igv beëindiging samenwerking?
Kosten samenwerking?
Hogere opbrengst via inkoop welke kosten nivelleert?

Ik verneem heel graag jullie ervaringen met inkooporganisaties. Ben zelf geinteresseerd in de financiele makelaar dus als iemand daar ervaring mee heeft?

Groet.
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Inkooporganisatie

Bericht door Jean henri »

Beste ,

Zelf ben ik al jaren een franchisenemer van een vestiging van De Hypotheekshop en dat ben ik ook naar volle tevredenheid.

Wat mij erg aanspreekt is de "soft" franchise formule (er is veel ruimte voor de eigen ondernemersgeest) en het feit dat dit een co-operatieve organisatie is (er zijn dus geen aandeelhouders die ieder jaar hun divident nodig hebben).

Echter iedere organisatie heeft ook keerzijde en zo heeft De Hypotheekshop die natuurlijk ook.

plus punten:
- relatief goedkoop (inclusief marketing, automatisering etc zijn de totale kosten bij een omzet van Ôé¼ 300.000 ca. 40.000 / jaar)
- landelijk grote bekendheid
- cooperatieve organisatie (iedere franchisenemer is nmede eigenaar van de hele formule. Doordat er geen externe aandeelhouders zijn is deze formule relatief goedkoop met zeer grote slagkracht)
- veel expertise met werken op uur tarief (wordt sinds 2008 mee gewerkt)
- veel vrijheid voor de lokale ondernemer
- alle vestigingen moeten op een relatief hoog kennisniveau zitten (minimaal 1 hypothecair planner per kantoor)

min-punt
-- eigenlijk niet geschikt voor een zgn eenmanskantoor

De Hypotheekshop heeft een website met meer informatie voor kandidaat franchisenemers : http://www.hypotheekshop.nl/contact/dir ... mer-worden
Laatst gewijzigd door Jean henri op do 21 jul, 2011 11:59 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Boertjens
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 feb, 2011 9:39 pm

Re: Inkooporganisatie

Bericht door Jonathan Boertjens »

Hoi Jean henri,

waarom vindt je de shop niet echt voor eenmanskantoor?

Mvg,

Jonathan
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Inkooporganisatie

Bericht door Jean henri »

Het is minder aantrekkelijk voor een eenmansbedrijf omdat de franchisekosten (+ marketing / automatisering) voor het grootste deel vaste kosten zijn en slechts voor een klein deel omzet afhankelijk.

Omzet gerelateerde afdracht is 13,5% over de omzet tot Ôé¼ 115.000, alles daarboven slechts 2% afdracht.
Plaats reactie