Rood staan

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Baltezar
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 07 sep, 2012 9:41 pm

Rood staan

Bericht door Baltezar »

Goedeavond,


Ik ben aan het kijken voor een hypotheek omdat ik een huisje op het oog heb.
Weet ook wat voor een hypotheek soort ik wil en voor hoelang.

Qua financieen e.d. zoals vaste aanstelling is geen enkel probleem. Het benogdigde totale hypotheek bedrag zit ver onder mn maximale
hypotheek.

Maar nu komt de vraag :

ik heb de mogelijkheid om voor een periode van maximaal 3 maanden rood te kunnen staan voor een bedrag van max.1000 euro. Sta af en toe ongeveer 100 Euro in het "rood" maar nooit langer dan een 1 of 2 weken.

Men zegt dat ik mn mond erover moet houden maar dit is wel een rekening bij ING en wil daar ook mn hypotheek erbij afsluiten.
Het staat ook niet vermeld bij het BKR omdat je niet langer dan 3 maanden daar over kunt beschikken.

Het is voor mij ook totaal geen probleem om dit rood staan te annuleren.
Maar hoe wordt er bij het ING er naar gekeken ?

Want ben er toch wel nieuwsgierig naar
fermano
Berichten: 57
Lid geworden op: di 12 mei, 2009 12:38 pm

Re: Rood staan

Bericht door fermano »

Als er een hypotheekofferte wordt uitgebracht vind er toetsing plaats van het BKR, staat het daar vermeld (het is een kredietfaciliteit die normaal gesproken bij het BKR wordt aangemeld) zal er worden verzocht om opheffing van de faciliteit als het nodig is. Als je een maximale financiering nodig hebt is dat het geval, want men neemt 2% per maand van de limiet (1000 euro) en brengt dat in mindering op de maximaal toegestane maandlast waardoor je minder kunt financieren. Zonder de details te kennen moet ik het in het algemeen houden, vaak is het zo dat je de roodstandfaciliteit gewoon in stand kan houden, maar moet het opgeheven worden is dat ook geen lastig item, kwestie van een aflosbewijs aanvragen bij de betreffende instantie, daarin staat dat het krediet is beëindigd en afgemeld is/wordt bij het BKR.
Waarom overigens alleen bij ING kijken, laat een onafhankelijk adviseur kijken naar de diverse mogelijkheden, dan krijg je mooi de plussen en minnen in beeld en kan je een bewuste keuze maken is verder een welgemeend advies.
Baltezar
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 07 sep, 2012 9:41 pm

Re: Rood staan

Bericht door Baltezar »

IK heb de mogelijkheid voor het "rood" staan al een tijdje maar op mn overzicht van het BKR welke ik vorige week ontvangen heb ,
staat dit niet vermeld
Gebruikersavatar
Cnorretje
Moderator
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr 08 sep, 2006 5:00 pm
Locatie: Regio Waalwijk / Oosterhout

Re: Rood staan

Bericht door Cnorretje »

Als de gevraagde hypotheek ver onder het maximum zit kan deze roodstandfasciliteit waarschijnlijk gewoon blijven bestaan.
Blomke
Berichten: 208
Lid geworden op: di 29 mei, 2012 8:34 am

Re: Rood staan

Bericht door Blomke »

Baltezar schreef:Men zegt dat ik mn mond erover moet houden maar dit is wel een rekening bij ING en wil daar ook mn hypotheek erbij afsluiten.
Het staat ook niet vermeld bij het BKR omdat je niet langer dan 3 maanden daar over kunt beschikken.

Het is voor mij ook totaal geen probleem om dit rood staan te annuleren.
Maar hoe wordt er bij het ING er naar gekeken ?

Want ben er toch wel nieuwsgierig naar
Wij hebben recent een ING hypotheek afgesloten, en maak je geen illusies: ze weten vrijwel alles over je rekeningen gebruik, tot vele jaren geleden. Dus "mond houden", kan, maar ze weten dit soort details allang al.

Overigens, in ├®├®nzelfde situatie, geen enkel probleem om een ING-hypotheek af te sluiten door ons.
Plaats reactie