Uit VOF gestapt, nu eenmanszaak > wel of niet hypotheek?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Gmeist
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 apr, 2012 1:40 pm

Uit VOF gestapt, nu eenmanszaak > wel of niet hypotheek?

Bericht door Gmeist »

Goedemiddag,

Ik ben per 1 januari 2012 uit een VOF gestapt (6 jaar heb ik hier in gezeten) en ik ben direct verder gegaan met een eenmanszaak (deze stond ook al een jaar ingeschreven, dus er is enige overlap).

Gebaseerd op mijn inkomen uit de VOF van de afgelopen 3 jaar kan ik de hypotheek krijgen die ik graag wil.
Sinds ik uit de VOF ben verdien ik zelfs met mijn eenmanszaak meer (1e kwartaal).

Maar.. krijg ik wel een hypotheek?
Kijken hypotheekverstrekkers alleen naar mijn jaarcijfers (ib aangifte)? Of doen zij ook een KvK check?
En als zij een KvK check doen, maakt het dan wat uit? De toekomstverwachting (vind ik zelf) is zelfs nog rooskleuriger dan in de VOF?

Weet iemand dit? Als het niet kan, dan kan ik maar beter stoppen met huisjes kijken :wink:

Ik hoor het graag.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Uit VOF gestapt, nu eenmanszaak > wel of niet hypotheek?

Bericht door Jean henri »

Algemeen gesproken is het verkrijgen van een financiering erg moeilijk. De toetsregel is dat het inkomen uit dezelfde onderneming moet zijn gerealiseerd.

Als je nu bv 50% woningwaarde moet lenen dan zal het wel bespreekbaar zijn.
Gmeist
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 apr, 2012 1:40 pm

Re: Uit VOF gestapt, nu eenmanszaak > wel of niet hypotheek?

Bericht door Gmeist »

In principe is het een totaal nieuw bedrijf. De VOF blijft namelijk gewoon bestaan. Ik ben hier uitgestapt en ga alleen verder.
Wel behoud ik mijn netwerk en werk ik zelfs nog samen met het oude bedrijf.
Tevens heb ik een overeenkomst voor winstdeling van een concept dat ik binnen het bedrijf heb bedacht.
Er is dus nog wel verbondenheid.

Ook is er inderdaad sprake van 50% vd woningwaarde zoals Jean Henri al schreef.

Als ik jullie reacties zo lees is het standaard niet mogelijk, maar zou het met een goed verhaal bij de hypotheekverstrekker mogelijk wel kunnen..
Gmeist
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 apr, 2012 1:40 pm

Re: Uit VOF gestapt, nu eenmanszaak > wel of niet hypotheek?

Bericht door Gmeist »

Ik heb inmiddels even contact gehad met de SNS bank en twee verschillende personen hebben mij verteld dat het geen probleem is. Als je maar 3 jaarcijfers als ondernemer kan laten zien...
Plaats reactie