Hypotheekvisie?

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

Pe├▒ajara
Berichten: 1
Lid geworden op: do 02 jun, 2011 9:51 am

Hypotheekvisie?

Bericht door Pe├▒ajara »

Wij staan op het punt een huis te kopen in Amsterdam, totale som +/- 360.000. We orienteren ons op een financiering. Is er iemand die iets kan zeggen over de prijs/kwaliteit van de dienstverlening van Hypotheekvisie? Tevens zijn we benieuwd naar de ervaringen die mesen hebben met het bedrijf AFD.

We zijn nieuw in deze materie en hebben het gevoel 'sitting ducks' te zijn, als u begrijpt wat ik bedoel. Mocht u -belangeloos- adviezen willen en kunnen geven inzake soort hypotheek, welke verstrekker, welke percentages en andere relevante informatie.

Bij voorbaat dank.
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Hypotheekvisie?

Bericht door webka »

De enige manier om een gedegen advies te geven is om een uitgebreide analyse te maken je persoonlijke situatie, wensen , risicobereidheid, situatie bij overlijden , arbeidsongeschiktheid, etc etc.
Hier gaat uren werk inzitten en kan ook niet per forum worden gedaan.

Wat u hiervoor nodig heeft is een onafhankelijk financieel (hypotheek)-adviseur die aan de hand van het zogenaamde opgestelde klantprofiel samen met u bepaald welke hypotheekvorm, rentevastperiode, etc het beste bij uw past. vervolgens kan daar het juiste product bij worden gezocht . Dit betekent per definitie dat de medewerker bij de bank ongeschikt is... Immers deze komt altijd uit bij... juist .. de bank waar hij/zij werkt. ('Wij van WC-eend advsieren WC-eend'). Bij de Rabobank staat zelfs al vast op het moment dat je binnen komt welk product het beste bij je past (Bankspaarhypotheek, 50% aflossen, ORV annuitair dalend voor de helft van de hypotheeksom).... dus die moet je mijden.

Hypotheekvisie is zeker geen slecht onafhankelijk kantoor/keten, in zijn algemeenheid. Zou daar eens goed mee in gesprek gaan. Kan natuurlijk altijd zijn dat de adviseur tegenvalt, of dat je er geen klik mee hebt. Daarnaast zou ik altijd dus nog contact leggen met een andere onafhankelijke adviseur, gewoon ter vergelijk.
In principe is elk advies 'gratis'. Meestal ga je pas betalen op het moment dat de hypotheek daadwerkelijk rond komt.
Gebruikersavatar
Jean henri
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 29 apr, 2011 6:44 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Re: Hypotheekvisie?

Bericht door Jean henri »

Voor jou vraag sluit ik me volledig aan bij webka; zoek een goede financieel adviseur lokaal op.

Inmiddels heeft Independer.nl een goed overzicht van consumentenervaring over adviseurs: http://www.independer.nl/hypotheek/hypo ... iseur.aspx

Daarnaast moet je inderdaad een klik hebben met de adviseur in kwestie.

Vraag tenslotte hoede adviseur betaald wordt. Of 100% door de klant, of door de geldverstrekker middels provisie of een combinatie van deze twee. de AFM heeft geconstateerd dat de beste adviezen werden gegven door kantoren die provisievrij werken en dus door de klant worden betaald.

Succes
Plaats reactie