Hypotheek verstrekker bouwgrond

Discussies over hypotheken en geldverstrekkers.

Moderators: webka, Cnorretje, Jean henri, SimpleMind

jeffreyonderwater
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 feb, 2011 5:36 pm

Hypotheek verstrekker bouwgrond

Bericht door jeffreyonderwater »

Alleen,

Wij zijn haastig opzoek naar een hypotheek verstrekker die bouwgrond financiert, met de volgende eigenschappen:
- geen bouwvergunning;
- nog geen aanvraag bouwvergunning;
- nog geen concreet bouwplan;
- wel bestemming (bestemmingsplan) voor bouw woning;
- de tweede taxatie geeft aan dat de grond meer waard is dan voor wat wij het willen en kunnen kopen.

We zijn al bij een aantal banken geweest niemand wil met verstande van bovenstaande een hypotheek verstrekken.

We zijn volgens mij niet de eerste in Nederland die een eigen stukje grond willen kopen om daar een woning op te realiseren......

Heeft iemand wel een bank of ervaring mee????
En wat kunnen we het beste nu doen????
webka
Berichten: 1839
Lid geworden op: za 27 nov, 2010 5:44 pm

Re: Hypotheek verstrekker bouwgrond

Bericht door webka »

jeffreyonderwater schreef: We zijn volgens mij niet de eerste in Nederland die een eigen stukje grond willen kopen om daar een woning op te realiseren......
dat klopt maar zonder bouwplan of bouwvergunning wordt het uiteraard wel erg lastig. Dat lijkt me toch wel een minimale vereiste die de bank mag stellen.
Advies123
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 10 jun, 2009 3:10 pm

Re: Hypotheek verstrekker bouwgrond

Bericht door Advies123 »

Westland Utrecht is een optie.
HPM
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 dec, 2010 3:47 pm

Re: Hypotheek verstrekker bouwgrond

Bericht door HPM »

Geldverstrekker in deze situatie wil zekerheid dat binnen bepaalde periode er gebouwd gaat worden. Moet dus beschikken over concreet bouwplan met stichtingskosten etc Geld gaat voorlopig in bouwdepot. Bij te weinig concrete plannen haken banken af! In depot overeenkomst staat vaak dat indien bouw niet binnen bepaalde periode (bv 2 jaar) is gerealiseerd het depot wordt aangewend om lening terug te betalen!
Plaats reactie