Hallo,
Ik heb dringend jullie advies nodig over het volgende:
Ik heb zojuist een appartement gekocht van 145.000 met NHG. Hypotheek is 162.000
Mijn voornemen was om een bankspaarhypotheek / spaarhypotheek te nemen alleen nu is mijn tussenpersoon met het volgende gekomen en wordt er geopperd dat dit de meest voordelige constructie is voor mij.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties op het volgende en of dit inderdaad het juiste/voordeligste is voor mij en/of er eventueel haken en ogen aanzitten die ik niet weet.
man, Leeftijd = 24 jaar, salaris = 34500
ik wil 5 a 6 jaar in het huis blijven wonen. Misschien langer maar vooralsnog niet de bedoeling!
het gaat om de volgende hypotheek:
hypotheek 162.000, vastgezet voor 10 jaar!
levenshypotheek bij syntrus achmea
90.500 = hypotheek met levensverzekering traditioneel (rente 4,75%, effectief 4,9%), box 3
71500 = aflossingsvrij
er wordt vermeld een aflossingspolis van 39805 exclusief winst en
50.733 gemengd bij een verondersteld rendement van 7,1% ( is dit sowieso wel reëel)
premie = 90.16 per maand vooraf gedurende 30 jaar.
Daarnaast een overlijdensrisico verzekering 46.000 annuitair dalend 8%
premie = 29,60 per jaar
en een arbeidsongeschiktheidsverzekering: koopsom is 1683 voor 10 jaar, dekking is 500 per maand bij arbeidsongeschiktheid (komt dit bovenop de wia die loopt via de werkgever). Is dit uberhaupt wel nodig?
Mijn vraag is kunnne jullie op basis van bovenstaande gegevens een uitspraak doen of dit een goede deal is of niet.
Ik heb al aangegeven dat ik ook de mogelijkheden wil zien van een bankspaarproduct, alleen mijn adviseur geeft aan dat de maandelijkse kosten zo'n 30 a 40 euro hoger zullen liggen omdat je dan tegen 5% gaat lenen en een lagere rentevergoeding krijg op mijn spaargeld, klopt dit?
Graag jullie advies en alvast hartelijk dank!!